geron Skrevet 17. september 2003 Rapporter Del Skrevet 17. september 2003 har fått et nr av noen som begynner med 943 xx xxx. Jeg har aldri hørt om noe nr som starter med 943, har jeg oppfattet feil muligens, eller finnes prefikset? Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 17. september 2003 Rapporter Del Skrevet 17. september 2003 Er vel ikke verre enn å ringe til den som eier nummeret å spørre Vet at dette prefikset ble bruk av Telenor på NMT tidligere. En eller annen operatør har vel sannsynligvis tatt prefikset i bruk igjen... Synes å huske at det må gå et bestemmt ant. år fra en eier sier fra seg nr. til nr. kan gis videre... Lenke til kommentar
Amobil Skrevet 17. september 2003 Rapporter Del Skrevet 17. september 2003 Du kan jo taste......1945+mobilnummeret... og ringe det. Eksempel: 194599999999 Da får du høre hvilken opratør dette nummeret tilhører. Tror kanskje at HELLO kontantkort bruker dette,vis jeg forsto spørsmålet riktig da. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. september 2003 Rapporter Del Skrevet 17. september 2003 Du kan jo taste......1945+mobilnummeret... og ringe det.Eksempel: 194599999999 Da får du høre hvilken opratør dette nummeret tilhører. Tror kanskje at HELLO kontantkort bruker dette,vis jeg forsto spørsmålet riktig da. Det var jo genialt! Trodde den bare sa om det var telenor eller netcom nettet nummeret tilhørte, men hun sa jo til og med at jeg hadde Chess. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 17. september 2003 Rapporter Del Skrevet 17. september 2003 Og dette koster? Lenke til kommentar
Amobil Skrevet 18. september 2003 Rapporter Del Skrevet 18. september 2003 Det koster ingen ting som jeg vet om... Lenke til kommentar
geron Skrevet 18. september 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2003 Nå var det snakk om et 943.. ikke 945 Lenke til kommentar
frodeko Skrevet 18. september 2003 Rapporter Del Skrevet 18. september 2003 Det er ingen operatører som har eierett påde tre første prefiksene i det 8-siffrede nummeret, det er i henhold til EU-regler, og er regulert av Post og Teletilsynet. Dette er gjort fordi du skal kunne beholde ditt gjeldende telefonnr, selv om du skifter operatør. Jeg jobber selv som distributør for PGone, kommer du f.eks. til meg og sier at du vil bli min kunde, så er det fullt mulig å beholde samme telefonnr. Jeg har kunder med 920xxxx, 924xxxx, 482xxxxx, 913xxxxx, osv. disse har tidligere vært chess-, telenor, og netcom-kunder. Derimot finnes det et 4-siffret(y) prefiks foran det 8-siffrede (x) nummeret, som bestemmer hvilken operatør du bruker, dette prefikseter noe du faktisk i praksis ringer hver gang, men det skjer automatisk, du slipper å taste det. Nettet "vet" automatisk prefikset. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 18. september 2003 Rapporter Del Skrevet 18. september 2003 Det koster ingen ting som jeg vet om... Ikke? Hvem er det som leverer tjenesten da? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. september 2003 Rapporter Del Skrevet 18. september 2003 Det skal ikke koste noe nei. Grunnen til at den tjenesten i det hele tatt finnes, er pga de ble pålagt å gjøre det etter at det ble mulig å portere, siden operatørene har/har hatt forskjellige priser til forskjellige operatører. Før kunne vi vite at f.eks 93xx og 988xx var netcom, og dermed vite hvor mye det kostet å ringe til det nummeret, men nå kan det jo like godt være en telenor kunde som har det nummeret, og for å finne ut av det kan vi altså finne ut av det ved å ringet 1945988xxx Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 18. september 2003 Rapporter Del Skrevet 18. september 2003 hmm.... hvorfor får jeg ikke til dette her? 1945920xxxxx fra mobilen = ringer og legger på. 1945920xxxxx fra fasttelefon = "Du er kommet til ett nummer som ikke er i bruk" Jeg skriver selvsagt tall der det står x Lenke til kommentar
whaley Skrevet 19. september 2003 Rapporter Del Skrevet 19. september 2003 Fungerer dårlig til meg også... nå har jeg netcom.. men det skulle vel ikke ha noe å si? Lenke til kommentar
picko Skrevet 19. september 2003 Rapporter Del Skrevet 19. september 2003 Ikke? Hvem er det som leverer tjenesten da? Det er Telenor som leverer tjenesten... Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 19. september 2003 Rapporter Del Skrevet 19. september 2003 Da leverer vel de ikke til netcom kunder. Noen som vet om netcom har noe tilsvarende? Lenke til kommentar
picko Skrevet 19. september 2003 Rapporter Del Skrevet 19. september 2003 Bare å prøve det: 1945+tlfNr... Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 19. september 2003 Rapporter Del Skrevet 19. september 2003 Bare å prøve det: 1945+tlfNr... Led hva whaley og jeg skriver rett ovenfor Lenke til kommentar
picko Skrevet 19. september 2003 Rapporter Del Skrevet 19. september 2003 :oops: ok... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå