Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Importere nyere bil?


Anbefalte innlegg

Har en kollega som nettopp har kjøpt seg ny bil (årets modell Ford Focus, 1500KM _ALT_ utstyr og 125hk ecoboost motor) til summen 240K.

 

Har spurt han hvordan han fikk så mye bil for pengene og han sa at han hadde fått et firma til å importere for seg. Garanti var ikke nødvendig siden han har en "superforsikring" som dekker evt. havari.

 

Fikk virkelig sansen for dette, og ser ut til at man får veldig mye bil for pengene. Saken er, lønner dette seg veldig mye totalt sett om du har bilen 1-2 år? Noen som vet om foretak som ordner med f.eks en godt utstyrt Golf til en god pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med han har kjøpt fra orkelbog.

 

f.eks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40240012

 

Flotte priser, men er totalt uenig at han sier at "merkeforhandlerens 5-års garanti er ikke verdt all verden". Vel, jeg blir ihvertfall nervøs når han sier på en kreativ og fin måte at bilene han selger ikke er omhandlet av forhandlergaranti i Norge. Også skeptisk til hvilken forsikring han henviser til da det ikke er alle selskaper som tilbyr dette på alle biler, selv om det burde være greit med focus.

 

Skal du ha bilen 1 til 2 år vil det aldri lønne seg å kjøpe ny bil. En ny bil har det største verditapet de første 3 årene, så selv om du får den billig får du ikke pengene igjen.

 

Ser du på finn.no kan du få tilnærmet like biler som kameraten din har kjøpt, bare fra 2011 med full servicehistorikk til nesten 100.000 kr mindre.

 

Jeg forstår appellen med å kjøpe flunk ny bil, men jeg er mer fornøyd med å ha spart 120.000 på å ha kjøpt min 2 og et halvt år gammel med 22.000 på telleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...