Gå til innhold

[Løst] Nytt hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har du? Og hvorfor bytte hovedkort nå, Haswell kommer om 3mnd og da er "fremtiden" som 1155 socket.. død. og lenge leve socket 1150.

 

Har idag:

i7-2600k

Gigabyte Technology Co., Ltd. Z68X-UD3H-B3 (Socket 1155)

16,0 GB Dual-Channel DDR3 @ 802MHz (9-9-9-24)

 

Haswell, vil de støtte i7-2600k? Vil de bli SYKT overpriset?

Lenke til kommentar

Haswell, vil de støtte i7-2600k? Vil de bli SYKT overpriset?

 

Nei - Haswell vil ha LGA 1150 socket mens din nåværende prosessor har 1155 så det blir ikke kompatibelt dessverre. Og prosessoren du har nå er ikke noe vits å bytte ut med det første, så gå for et nytt hovedkort hvis du har bruk for det. Hva er det du trenger av tilkoblinger som ditt Z68X-UD3H-B3 ikke har?

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Nei - Haswell vil ha LGA 1150 socket mens din nåværende prosessor har 1155 så det blir ikke kompatibelt dessverre. Og prosessoren du har nå er ikke noe vits å bytte ut med det første, så gå for et nytt hovedkort hvis du har bruk for det.

 

Var det jeg fryktet, skal muligens ha meg nytt skjermkort(7970) om en liten stund, så tenkte å oppgradere hovedkortet også. Spørs litt hvilke prosessorer de kommer med på den LGA 1150 da, evt om det er vært prisen.

Lenke til kommentar

Ok, jeg skjønner. Du har vel sånn jeg ser det egentlig ikke bruk for nytt hovedkort da det du har nå er greit nok hvis du har det du trenger av tilkoblingsmuligheter, noe du helt sikkert har. Og du vil heller ikke merke noen forskjell på ytelsen om du beholder det du har eller kjøper det du linker til i første post :)

 

Det er nok helt sikkert vært prisen og oppgradere til hovedkort og prosessor med 1150, men da blir det fort dyrt og prosessoren du har nå kan du ha en god stund til.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Haswell kommer sannsynligvis til å koste ca det samme som 3570k-3770k om du skal ha en "entusiast-prosessor" altså en overklokkingsvennlig. så mellom 15-1600 for i5 og 2200ish for en i7.

 

Ytelsen på Haswell er vanskelig å snakke om, siden det ikke er kommet noen tester som man kan snakke om, men interne tester hos Intel viser at det er ingen områder hvor Ivy Bridge vinner over Haswell "clock for clock"

 

Blir en spennende sommer for oss som like Hardware i alle fall.

 

Får håpe at de går vekk fra søppel-termisk pasta mellom prosessoren og varmesprederen.

 

/D

Endret av hezzed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...