Gå til innhold

Haster! Siste sjekk av pc for kompis..


Anbefalte innlegg

Hei alle datakyndige der ute!

 

Jeg har fått i oppdrag å bestille en gamer pc for kompisen min med mye bang for buck. Han har et budsjett på maks 8k og jeg har disket opp med dette:

http://bildr.no/view/1414406

 

Passer alle delene sammen? Har jeg funnet gode deler som vil funke til spill? Er ikke snakk om å kjøre de aller sykeste og mest krevende spill, men mest WoW, LoL, HoN og litt COD/BF3. Stusset bare litt på SSD, hva skal jeg velge? Ellers er det klart til bestilling?

 

På forhånd, takk for svar! :)

Endret av clarke133
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg ville byttet hovedkort til et som er like bra til ditt bruk men litt billigere så du har noen få ekstra kroner til et 7950 skjermkort uten å gå over ditt budsjett.

Hovedkort: http://www.komplett....aspx?sku=746635

Skjermkort: http://www.komplett....ku=760202#extra

Du kan også bytte ut ram for å spare litt mer penger.

Endret av xoura_himori
Lenke til kommentar

Ville kanskje kjøpt ett p8z77-m Pro for å spare litt penger, visstnok ett greit kort men ikke noe overklokkings-monster.(Det er 600 kr spart, penger du kan hive i ett kraftigere skjermkort, eller en 1tb harddisk

Dette hovedkortet har ikke integrert WiFi så da ender du med å bruke (de fleste) pengene du sparer på trådløst nettverks kort.

Endret av xoura_himori
Lenke til kommentar

http://techreport.co...ti-revisited/11

Ifølge denne artikkelen, så opplevde de problemer med forsinkelser på 7950, så ganske klar anbefaling på 660ti derfra.

 

Og hvis hezzed hadde bladd tre reviews videre hos techreport ville han sett at de nærmest friskmelder fenomenet med driver 13.2beta fra AMD ;)

 

Slik jeg ser det er det egentlig ikke noe problem med mindre man er ekspert i henge seg opp i detaljer ;)

Lenke til kommentar

Dette hovedkortet har ikke integrert WiFi så da ender du med å bruke (de fleste) pengene du sparer på trådløst nettverks kort.

 

Det Wifi opplegget som følger med HK ville jeg ikke brukt uansett...Kjører selv trådløst, men benytter meg ikke av det som fulgte med HK, helt ubrukelig for mitt vedkommende. Nå får en jo nettverks kort til rundt 200kr, matematikk er ikke din sterkeste side forstår jeg :p

Endret av otl
Lenke til kommentar

Det Wifi opplegget som følger med HK ville jeg ikke brukt uansett...Kjører selv trådløst, men benytter meg ikke av det som fulgte med HK, helt ubrukelig for mitt vedkommende. Nå får en jo nettverks kort til rundt 200kr, matematikk er ikke din sterkeste side forstår jeg :p

Har ikke sett på prisene på eksterne nettverkskort på flere år så er vel heller det som er feilen.

Lenke til kommentar

asus sine Z77 hovedkort er jo alle sammen bygget opp likt, bare at det blir mer strøm-faser, mer PCI-E spor, mer USB, mer tilkoblings-stuff, jo dyrere du kommer. bedre og bedre..

Betyr ikke at det hovedkortet til 990 er dårligere til vanlig bruk, men det er kanskje ikke like bra om du skal overklokke, eller bruke det som fil-server.(Noe det er ytterst få som gjør.)

 

660 ti er vel det laveste jeg ville gått om jeg skulle bruke det til spilling.

/D

Lenke til kommentar

Nå er det varmen en blir hindret av ved "normal" overklokking. Velge HK med flest strømfaser hjelper lite hvis du ikke skal overklokke til de grader. Det er ikke normalt at en får en overklokk på 5.5ghz med 3570k uansett.Kan jo gjerne si at dyrere er bedre, kanskje hvis en kjører LN2. Det er ikke flere pci-e spor på z77 v pro og ett hovedkort til under 1000kr f.eks. Litt flere usb og 2 ekstra s-ata tilkoblinger kan det jo hende at det er. Sikker på at alle trenger 8 s-ata og 40 usb tilkoblinger? Og at det står Asus på ett HK betyr ikke at det er best. Hatt 2x Z77 v pro og 1x Z77a gd55, det siste klarte fint 4.5ghz.

 

Ut i fra første posten, og det som blir nevnt nedenfor, tyder jeg som at dette hverken blir forsøk på å sette OC rekord eller multi gpu oppsett. (ikke blitt nevnt, eller stilt spørsmål ved).

 

Venner min sier at han godt kan gå ned i pris på skjermkort, så et billigere enn 7950. Hva anbefaler dere?

 

I og med at pc'n skal brukes til gaming ville jeg heller gått ned i pris på HK enn skjermkort.. Får mere ytelse for kronene der.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...