Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Gigabyte GA-Z77N-WIFI poster ikke med RAM i slot1


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

 

Har gått til innkjøp av disse delene:

 

https://prisguiden.no/liste/139099

 

GPU jeg har installert er mitt gamle HD 5850.

 

Monterte delene i kabinettet i går, men maskina ville ikke starte. Kabinettvifta og prosessorvifta spinner opp i ca 3-5 sek, før maskinen skrur seg av, og dretter på igjen. Slik fortsetter det til jeg kutter strømmen.

 

Etter remontering av alle deler,og fjerning av skjermkort, fant jeg til slutt ut av at maskina vil starte hvis jeg kun har RAM i slot 2 (den lengst vekk fra CPU).

 

Prøvd begge minnebrikker i begge spor, og brikkene fungerer, men maskina starter bare hvis jeg har en brikke i slot 2. Har innstallert windows osv, men vil jo gjerne få benyttet meg av begge minnesporene.

 

Noen som vet hva feilen kan være?

Feil på hovedkort, eller kan jeg forsøke å endre noen instillinger i BIOS?

 

Takker for alle inspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har gjort det allerede bør du laste ned og installere nyeste BIOS herfra. Hjelper ikke det er nok hovedkortet defekt, da er det bare å ta kontakt med butikken du kjøpte det fra og be om å få returnere det på garantien eller som DOA.

 

Bruker forresten samme hovedkort i den vifteløse stasjonærmaskinen min nå, tror du har gjort et godt valg bare du får et som ikke er defekt. :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar.

 

Vet du om det vil påvirke garanti om jeg forsøker å flashe BIOS og noe går galt?

 

EDIT: Ringte MPX. Fikk beskjed om at flashing av BIOS var helt greit. Hvis noe gikk galt var det en garantisak... BIOS-flash neste

 

EDIT2: Sendte Hk i retur. Nytt har ankommet og fungerer som det skal. Takk for hjelpen :)

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...