Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et stort problem. Når jeg slo av pcen manuelt ( skolepc) ble jeg møtt med en brukerkonto med navn ' Administrator'. Jeg kan nå IKKE bytte fra ADMIN brukeren til den normale skolebrukeren. Jeg får altså ikke byttet bruker, og har derfor ikke tilgang til pcen. Hva må jeg gjøre for å få tilgang til pcen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir litt vanskelig. Er på første dagen på utplassering. Men det kan stemme med at pcen kan ha blitt meldt ut av domenet, for jeg prøvde å fikse internetttilgangen på pc før jeg slo den av. Kan man fikse dette uten å dra tilbake til skolen?

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Du er dessverre nå låst ute av maskinen din, administrator passordet er forskjellig fra skole/kommune/fylke og du må til skolen din og ta kontakt med IKT-avdelingen for å rette opp i problemet :)

 

PS: Du har ikke lov til å bumpe tråden før 24 timer har gått etter siste svar.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Takk for tipset om bumberegelen. Det skal ikke gjenta seg :)

Men som jeg har nevnt tidligere har jeg desverre ikke tilgang til IT avdelingen til skolen. Og jeg tviler på at de sender passordet over til meg for å la med fikse det, så det ser ut som at heg er litt screwed akkurat nå, ettersom jeg skal iløpet av utplasseringen skrive en 20 siders rapport.

Lenke til kommentar

Du kan jo bare låne en annen PC med internettilgang og skrive rapporten på Google Docs eller lignende, eventuelt skrive den i Notepad og sende til deg selv på mail. Hvis det ikke går kan du bare be bedriften du jobber for om penn og papir, og så føre over på PC når du er ferdig med utplasseringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...