Gå til innhold

Andersson HIS 3.1 Subwoofer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bestilte en Andersson HIS 3.1 (10" 150W) subwoofer fra NetOnNet her om dagen, "oppgraderte" fra en 12" Denver 400W passiv subwoofer. Nå som Denver subwooferen er en passiv bil-subwoofer, så ville jeg ha noe mer praktisk og med bedre lyd.

 

I dag kom pakken, og jeg gledet meg som en unge når jeg åpnet boksen. Koblet den opp til min Kenwood KRF-V5200D 5.1 reciever via Sub Out koblingen. Dette har jeg gjort en del fra før, da jeg har hatt forskjellige subwoofere. Så justerte jeg og skrudde på subwooferen, testa med litt musikk og var utrolig forbøyd med resultatet. Fungerte mye bedre enn Denver subwoofern jeg hadde.

 

Så lenge det varte.

 

Jeg spilt ikke høyt, var under moderat nivå, men plutselig mistet subwooferen trykket og det kom den kjente lyden av lidende forsterker uten nok strøm, også kalt forvrenging og skurring. Jeg sjekket bak subwooferen og fant ut at indikatoren lyste svakt. Slo av subwooferen for å finne ut hva som var problemet, og prøvde å slå den på igjen.

Ingenting skjedde.

Den sto avslått (med knappen som styrer strømmen rett etter ledningen forsvinner inn bak subwoofern) for noen sekunder (10-20) til det kom et kraftig smell og indikatoren slo deg på for et sekund. Samme skjer hvis jeg drar ut kontakten ette den er avslått. Dette skjer hver gang strømmen kuttes, og tar like lang tid før smellet kommer.

 

Nå, etter det har skjedd kan jeg slå den på igjen og nyte hele 5-10 sekunder med kraftig bass, før strømmen delvis forsvinner igjen. Dette skjer også når ingenting er koblet til, bare strømmen, og subwoofern spiller ingenting. Indikatorlampa går fra sterk blå, til svak blå etter 10 sek ca.

 

Har testa andre kurser i huset, og alt som kan testes. Jeg er fullt klar over at dette er er billig-produkt, og at det kan være en produksjonsfeil på forsterker eller strømforsyning, men jeg har lest bare gode annmeldelser på nettet for subwoofern.

 

Noen som vet årsaken og hvordan jeg kan fikse det? Vil ikke skru den opp med mindre det er 100% sikkert et problem kan fikses der, for jeg har 14-dagers angrerett. Har pakket den ned og står egentlig klar for tilbakesending, men tenkte jeg kunne spørre her i mens jeg venter på svar fra NetOnNet.

 

Takk på forhånd!

Endret av hawk52
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den blir sendt i retur i morgen rundt 12-tiden, med mindre noen vet hva problemet kan skyldes og hva som må til for å fikse det.

 

Velger heller pengene tilbake enn en ny av samme type, da kan jeg tenke ut om jeg heller vil kjøpe en Argon 840 fra Hi-Fi Klubben til en litt mindre pris, eller andre typer hvis noen har forslag.

 

Blir litt trist hvis Argon 840 har dårligere lyd enn denne, da denne faktisk fungerer utrolig bra før strømmen blir delvis borte. Noe jeg misliker på Argon 840 er at den ikke har port bak eller på siden, for det gir en mykere og dypere bass etter hva jeg har opplevd, men hva vet vel jeg, har ikke hørt den enda. Virker som om Argon serien er av mye høyere kvalitet, noe jeg setter pris på.

 

Noen som har noen erfaringer med Argon serien?

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

 

Noen som har noen erfaringer med Argon serien?

 

Hey :) veit det er gammal tråd, men ville berre høyre korleis resultatet vart :D

 

Kva slags av subwooferane var best lyd i ?

 

 

Dessverre kan jeg ikke svare på det fordi jeg kjøpte ikke en Argon 840, det ble så jeg gikk tilbake til den gamle passive subwooferen min, som nå er byttet ut med en ny og bedre passiv subwoofer.

 

Jeg vil tro at hvis du skal ha god lyd til musikk så burde du gå for Argon 840 siden den er mer responsiv og har et lukket kabinett, mens Andersson HIS 3.1 har nok en mye dypere, grommere låt, perfekt for eksplosjoner i actionfilmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...