Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Flassproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter rett og slett med massivt flass, noe som jeg har gjort veldig lenge. Har vært hos legen og fått anbefalt diverse sjampoer, som ikke har funket. Vil gjerne bli kvitt det da jeg har mistet en god del hår og det er veldig plagsomt - Går jeg 2-3 dager uten å ha vasket håret grundig begynner det å klø noe helt utrolig. Er det noen som har vært plaget med dette og vet hva som skal til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde flass fra jeg var 8-9 år til jeg var rundt 20-21. Burkte alt av shampoo og balsam uten no hell.

Begynte og trene når jeg var 16-17 og ble litt og litt "sunnere" etterhvert som åra gikk, så til slutt stoppet jeg og spise brød og alt som inneholder gluten og hvete fordi jeg følte meg mye bedre av det. Sjokk sjokk par mnd etter jeg stoppet med det, la jeg merke til at jeg ikke flasset lenger samt at mange andre "problemer" ble løst også ;)

Skrevet

så til slutt stoppet jeg og spise brød og alt som inneholder gluten og hvete fordi jeg følte meg mye bedre av det

Hva spiser du istedet? Jeg spiser brød hver dag - og mengder av det.

Skrevet

Hva spiser du istedet? Jeg spiser brød hver dag - og mengder av det.

Kylling,kokkosmelk,proteinpulver,bær nøtter,grønnsaker,kesam,cotage cheese,koteletter og mye mye mye laks(siden jeg ELSKER laks) sardiner,tunfisk osv osv Verdt å nevne at jeg spiser sardiner og tunfisk rett fra boksen.

Nå lager jeg mat for flere dager da, siden jeg ikke spiser brød. Så går mye i kylling,kjøtt og fisk. Lager pizza en gang iblant men da med "brødmix" som er uten hvete,gluten,gjær,soya og no mer(?)

Skrevet

Er viktig at du bruker ordentlig flass-sjampo. Ofte er disse shampooene som garnier-nutrisse og sånt inneholder altfor mange kjemikalier som skaper ubalanse i hårfloraen. Head & Shoulders er spesielt laget mtp. flassbekjempelse. Prøv den med mandel, for den er meget god og inneholder essensielle oljer.

Videre er det viktig at du vasker systematisk og grundig. Bruk fingertuppene og massèr sjampoen inn over hele håret. Videre bruker du balsam som du lar sitte mens du vasker resten av kroppen. Husk å skylde grundig etterpå.

Når du tørker håret så bør du være påpasselig å ikke gni, kun lett pampere håret, eller dersom du har langt hår, lage en turban som tørklet veker fuktigheten fra.

Lykke til! :)

Skrevet

Kan være at du har hodebunnseksem som jeg har. Prøv å kjøp en flaske Fungoral neste gang du er på apoteket. 1mnd kur varer som regel i 5-6mnd før jeg trenger å starte på nytt med Fungoral

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...