Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 8 "krasjer"


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ei venninne som sliter litt med en laptop med Windows 8, og jeg må gi opp kampen da jeg ikke kjenner så veldig godt til OSet. Så jeg lurer på om noen gidder å ta en titt, kanskje gi oss noen pekepinner.

 

Det som skjer er at hun får en slags feilmeldingsskjerm etter hun åpner PCen (fra hvilemodus). Hun forklarer det slik selv:

 

"Når skjer det?"

 

"som regel etter at jeg har lagt ned skjermen, og den har vært i hvilemodus

mener at den har gjort det både etter at den ikke helt vil gå i hvilemodus med en gang (bruker gjerne tid, slår seg ikke av, står så lenge at batteriet bare går tomt) - og noen ganger uten at den har hatt problemer med å gå i hvilemodus

enkelte ganger kan den bruke overraskende lang tid på å slå seg på

i forhold til hvor kort tid den enkelte ganger (som virker som de mest korrekte gangene - ingen oppdateringer eller noe)

den står lenge på med svart skjerm, og hvis jeg begynner å bevege eller å klikke på musa, så plutselig er startskjermen på"

 

Problemet som oppstår resulterer i dette skjermbildet som jeg legger ved. Per akkurat nå har jeg ikke specs og sånt på PCen hennes, men de kan vel fås tak i. Noen som har noen umiddelbare idéer? Skal få tak i specs om noen er nysgjerrig.

 

Har forøvrig googlet litt, men finner ingenting på norsk (og er usikker på hva jeg skal google etter på engelsk.)

post-146208-0-68621000-1362529849_thumb.png

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som chip settet eller driveren til dette ikke er riktig.

Gamle laptoper med w8 kan mangle drivere. Min HP nc 6120 finnes det ikke w8 driver for til skjermkortet.

Basic display adapter fungerer men mangler flere funksjoner.

 

Så hvis du har aktivert dvale og dette ikke er støttet i driveren krasjer pcen.

Sjekk sytem behandling for manglende eller feil drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...