Gå til innhold

Spill-PC til jente uten peil


Anbefalte innlegg

Tre av handlevognene her er fra Dustin, det billigste 2 brikkers 8gb DDR3 settet der er .. 399 kr. Man kan spare ca 50 kroner med å gå for en enkel brikke, men siden de aller fleste hovedkort pleier å bruke brikkene i parallell kan man risikere å halvere minne-ytelsen som resultat.

 

Dustin er jo ikke den eneste nettbutikken her i landet, og NetonNet ble jo akkurat kåret til den billigste. Der kan du for eksempel finne 8GB (2x4GB) til den nette sum av kr 329 Når det er sagt har vi jo sett verre anbefalinger ;) og min vinkling var kanskje litt for generell

 

Ellers støtter jeg også som flere over at Terrasque sitt utgangspunkt gir god ytelse for pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dustin er jo ikke den eneste nettbutikken her i landet, og NetonNet ble jo akkurat kåret til den billigste. Der kan du for eksempel finne 8GB (2x4GB) til den nette sum av kr 329 Når det er sagt har vi jo sett verre anbefalinger ;) og min vinkling var kanskje litt for generell

 

Ellers støtter jeg også som flere over at Terrasque sitt utgangspunkt gir god ytelse for pengene.

Dustin er uten tvil den beste nettbutikken jeg har brukt ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei hei! Takk for mange gode svar :)

Vært veldig fraværende her pga skole og jobb osv osv.

Men nå har jeg hatt litt tid til å undersøke.

 

Jeg tenkte kanskje det hadde vært greit å sjekke målene på skjermkortet mitt, slik at man har noe å sammenligne med siden jeg vil bruke det kabinettet jeg har fra før.

 

Jeg har et ATI Radeon HD 3870 X2. Et jeg fikk fra en kompis da mitt gikk fyken.

Men jeg finner ikke noe mål på det noe sted. Noen som vet?

 

Det jeg har kommet frem til nå er:

- GIGABYTE GEFORCE GTX 660 TI WF 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP

- GIGABYTE GA-Z77-D3H Z77 S-1155 ATX IVY

- CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

 

Fortsatt usikker på i5 eller i7, heller vel mer mot i5...

Også tror jeg at jeg kjøper en ny strømforsyning, ser at det skjermkortet jeg har lyst på skal ha min. 450W men blir det ikke litt riski å kjøre det akkurat på 450W da?

 

Har kikket på dustin.

Lenke til kommentar

Til tyngre foto og videoredigering, rendring, 3D-modellering ol. kan i7 være nyttig. Til spill og normal bruk er det fullstendig bortkastet.

 

450W oppgis bare som idiotsikring i tilfelle bruk av en elendig PSU. Hele oppsettet vil vel trekke i overkant av 300W, under full belastning.

Lenke til kommentar

Dustin er uten tvil den beste nettbutikken jeg har brukt ;)

 

... og? Selv om Dustin er en god nettbutikk, betyr vel ikke det at man ikke kan bruke andre?

 

Til trådstarter: Som nevnt her, skal du stort sett bare spille er i5 det beste valget.

 

Ville kanskje endret RAM til Corsair Vengeance LP 8GB (2x4GB), som er de samme brikkene, men en versjon med lav kjøler, da enkelte kjølere kan være for lave til de normale Vengeance-brikkene. Også på tilbud hos Dustin nå :)

 

660ti er også et veldig godt kort.

 

PSU kan være greit å bytte ut, både på grunn av slitasje på den gamle, men også for å få litt rom for fremtidige oppgraderinger.

Endret av Brusglass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...