Aireal Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Har 2 datamskiner hjemme som deler samme internet forb via lokale nettverk. Ingen problem, fungerer perfekt. Men når jeg går til www.microsoft.com fra min datamaskin med pirat XP installert på får jeg sånn "Siden kan ikke vises" mens fra den andre med original XP så går det helt fint å vise siden. Dette gjelder kun www.microsoft.com altså. Også andre nettsteder i microsoft.com domenen er tilgjengelige Er dette noe velkjent, eller er det problem hos meg som jeg ikke skjønner?
XPUserz Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Ikke så jeg vet, har installert XP på to maskiner selv men jeg har lisens også da. I følge avtalen kan du installere Windows XP og Office på maskinene du eier eller benytter. Normalt en stasjonær og en laptop.
MCP Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Høres mer ut som en lokal feil hos deg... Har du forsøkt å koble den maskinen med pirat xp rett på internett og testet www.microsoft.com der ? Kan være et eller annet du har "trykket på" ? Delte internett via xp sin connection share engang og en dag sluttet noen få .com adresser å fungere som f.eks hotmail.com Ingenting hjalp utenom å reinstallere maskinen som delte nett... Go Microsoft....
BlueEAGLE Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 HVA?? Her driver du å piratkopierer programvare og så har du NERVER til å be om hjelp når det ikke fungerer som det skal? Du burde SKAMME DEG!!!
Villmink Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Høres mer ut som et lokalt konfigurasjons problem eller noe slikt. Dersom Microsoft hadde hatt mulighet for å sette opp regler på pc'n din fordi du har piratlisens, hadde det vel vært mer hensiktsmessig å la microsoft.com være den eneste siden du kunne besøkt, slik at du kunne kjøpt deg en lovlig lisens.
shorin Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 har selv v.2600 dvs."kjøpt versjon av xp pro. MEN har ingen prob.på win update o.l. Kommer inn på alle M$ sider
MCP Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Men på en annen side... Når du er inne på windowsupdate, så sier jo at "dette gjøres uten å sende noe informasjon bla bla bla til microsoft...." hvordan vet da windowsupdate at du har X kort og Y chipset og har Z patch fra før Var jo en periode de med pirat-xp ikke fikk kjørt update pga banna keys / sp1 casen, men m$ ble jo bløthjertede og gjorde så de også fikk kjørt updaten etter hva jeg forstod...
Misshaped Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Men på en annen side... Når du er inne på windowsupdate,så sier jo at "dette gjøres uten å sende noe informasjon bla bla bla til microsoft...." hvordan vet da windowsupdate at du har X kort og Y chipset og har Z patch fra før Var jo en periode de med pirat-xp ikke fikk kjørt update pga banna keys / sp1 casen, men m$ ble jo bløthjertede og gjorde så de også fikk kjørt updaten etter hva jeg forstod... De tar ingen personlig informasjon, men maskinvare informasjonen er ikke regnet som personlig. Og jeg tviler sterkt på at M$ har blitt bløthjertet, er vel heller crackerne som er lurere. De har tatt i bruk corp. keys, og disse er beregnet på mange maskiner i større firma derfor går de. Om du ikke endrer serial på din mindre lovlige XP-Pro instalasjon får du ikke oppdatert via windows update.
TST Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Vi er ikke interessert i å holde et forum for folk som trenger hjelp til piratkopiert programvare. Tråd stenges.
Anbefalte innlegg