Gå til innhold

Rimelig og effektiv skriver, Linux-kompatibel


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vurderer å kjøpe meg en skriver, men jeg vil ha en som er effektiv, dvs ikke bruker opp toner veldig fort. I hovedsak printer jeg i sort-hvitt, men om det finnes en bra en som takler farge også er ikke det så dumt.

 

Har hatt noen printere før, så jeg har noen erfaringer jeg vil unngå.

  1. Trenger ikke være rask, men liten og effektiv (pris toner/ark)
  2. Kjøper ikke fargeprinter med enkelt tonerkassett med flere farger. Da må man kaste toner om en farge går tom først...
  3. Vil ha en printer som kan skrive i sort selv om en annen farge er tom. Har brent meg på dette før, får ikke lov til å printe en kladd fordi cyan er tom. Drittprinter! :)
  4. Er ikke så opptatt av om det er laser eller inkjet, men er ikke så keen på ozon hjemme om den står påslått.
  5. Må funke fra Linux.

Har egentlig tenkt å bruke en raspberry pi for å sette opp google cloudprint på den, så om noen har erfaring med akkurat det også er jeg keen. Jeg tenkte å bruke f.eks. dette:

 

https://github.com/armooo/cloudprint

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips! Kult at den støtter cloud print, og wifi! (edit: nei, den har ikke wifi, men det har Brother HL-2270DN - men den har ikke cloud print. arg).

 

Klikket rundt på dell.no og fant den der, og man kan kjøpe ekstra toner (30 øre/ark). Men om man bare skal kjøpe toner finner man ikke denne printeren, da blir det litt tungvint. :)

 

Har funnet ut at Brother HL-2250DN er et alternativ, den er billigere og toner koster 23 øre/ark. Men den har verken wifi eller cloud print, så da må jeg evt bruke raspberry pi og få meg wifi-dongle om den skal stå i et eget rom (glemte å nevne wifi som punkt i originallista mi).

 

Fant også Canon LBP5050 som et alternativ, men den funker ikke på Linux, så den er utelukket.

 

Men for litt dyrere printere kan man få mye billigere toner, f.eks. 10 øre/ark for største toner (f.eks. estimert 12000 ark per kassett). Men hvor lenge holder egentlig tonerkasetter før de tørker(?) ut om man ikke printer så mye?

Endret av _kefir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...