Gå til innhold

[Løst] Hvordan starte med laksoppdrett ?


Anbefalte innlegg

ja faktisk, det har jeg aldri tenkt over. Jeg vet om mange fiskebåter i sjøen som ALTID har fiskere som har booket plass osv.... å tjene penger på noe man elsker å gjøre må være rått!

 

Vet at VELDIG mange tyskere og briter kommer for å fiske litt lengre opp i nord etter kveite,stortorsk osv..

 

1 stor båt, brygge og kanskje en hytte for turistene, hva mer må til ?

 

Dette må nok skje i en av storbyene for å få nok kunder også utenom sesongen,,, da snakker du med kommunen for båtplass, de er nok intressert at det etablerer seg nye næringsdrivende i kommunen.

 

Beregn ca 1,2 mill på båt + moms. (med en god del egenkapital finansierer banken/kommunen resten).

 

Link til båten jeg tenkte på:

 

http://www.finn.no/f...nnkode=36416492

 

Hvis du budsjetterer med 700 000 kr i åretder 300 000 går i avdrag på lån/vedlikehold/båtplass/etc så har du 400 000 kr til overs.

 

Dette igjen er ett veldig forsiktig budsjett i forhold til realiteten men i begynnelsen kan man ikke regne med full båt hele tiden.

 

Tips til markedsføring:

 

- brosjyrer i alle butikker som selger båter/fiskeutstyr/båtutstyr/etc

- kontakt det lokale turistkontoret

- egen nettside

- egen side på Facebook

- lakkere båten med logo/telefonnummer

- markedsføring mot små bedrifter med bedriftsturer... trenger ikke være fisketurer men finværsturer med grilling

- aktivt bruk av facebook med eksisterende kunder, rabatt for de som deler, sjekker inn på skuta di, etc.

 

Vips... etter 1-2 år kan du kanskje være fullbooket hele uken, hele året.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...