Gå til innhold

Hjelp med excel oppgave


bapeape

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en tabell som går fra kelvin, til celcius til farenheit, dette har jeg løst men vidre sier oppgaven:

 

Lag et linjediagram med en graf for Celsius, og en graf for Fahrenheit med Kelvin som

variabel på X-aksen. Begge grafene skal være i samme linjediagram.

 

Dette får jeg ikke til, er mere vant til og lage formler osv og er ikke kjent med linjediagrammer, grafer osv i excel.

oppgave celcius.xlsx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal lage en tabell som går fra kelvin, til celcius til farenheit, dette har jeg løst men vidre sier oppgaven:

 

Lag et linjediagram med en graf for Celsius, og en graf for Fahrenheit med Kelvin som

variabel på X-aksen. Begge grafene skal være i samme linjediagram.

 

Dette får jeg ikke til, er mere vant til og lage formler fosv og er ikke kjent med linjediagrammer, grafer osv i excel.

Formlene bør i alle fall være ganske enkle, formelen for Celsius, C(K) = K - 273,15, og formelen for Fahrenheit, F(K) = (K*1,8) - 460. Bare legg disse inn i formelen, og bytt ut K med x.

Lenke til kommentar

Formlene bør i alle fall være ganske enkle, formelen for Celsius, C(K) = K - 273,15, og formelen for Fahrenheit, F(K) = (K*1,8) - 460. Bare legg disse inn i formelen, og bytt ut K med x.

jeg har fått til formlene og har verdiene for alle 3 i kolonner A B C som i dokumentet over, men vet ikke hvordan jeg skal få dette i ett diagram

Lenke til kommentar

Merk celle B1 til C22. Gå til arkfanen Sett inn og velg ønsket linjediagram. Høyreklikk på diagrammet som dukker opp, kun Celsius og Fahrenheit foreløpig, og velg Merk data. I vinduet til venstre, Vannrette akseetikette, klikker du Rediger og markerer så A1 til A22. Nå vil C og F dukke opp i samme diagram med Kelvin på X-aksen.

Endret av Frikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...