Gå til innhold

session_start(); uten løsning - hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har store problemer med session start. Får følgende feil: Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /customers/0/c/3/domene.no/httpd.www/index.php:1)

 

Her er index.php:

 

<?php
session_start();echo "<header>";
echo "</header>";
echo 'Welcome to page #2<br />';
echo $_SESSION['favcolor']; // green
echo $_SESSION['animal'];   // cat
echo $_SESSION['favcolor'];
// You may want to use SID here, like we did in page1.php
echo '<br /><a href="a.php">page 1</a>';
?>

 

 

Som dere ser er det aller aller første jeg gjør å starte session, så jeg skjønner ingenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har store problemer med session start. Får følgende feil: Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /customers/0/c/3/domene.no/httpd.www/index.php:1)

 

Her er index.php:

 

<?php
session_start();echo "<header>";
echo "</header>";
echo 'Welcome to page #2<br />';
echo $_SESSION['favcolor']; // green
echo $_SESSION['animal'];   // cat
echo $_SESSION['favcolor'];
// You may want to use SID here, like we did in page1.php
echo '<br /><a href="a.php">page 1</a>';
?>

 

 

Som dere ser er det aller aller første jeg gjør å starte session, så jeg skjønner ingenting.

Pass på at du lagrer fila uten byte order mark.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg har både på utf-8 uten BOM og prøver å "gjør om til utf-8" uten BOM. Bruker notepad++ og fører over til webhotell med filezilla. Veldig rart. (Rart kodeeksempel, men får rett og slett ikke sessions til å fungere, så prøvde bare et standardeksempel på nett).

Et eller annet dukker opp før session_start(). Det kan ikke være noe_som_helst før header settes opp. Som regel kommer problemet av at notepad++ automatisk lagrer med BOM.

 

echo "A" og legg til en die() eller noe rett etterpå, og så laster du siden og bruker view source.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg har både på utf-8 uten BOM og prøver å "gjør om til utf-8" uten BOM. Bruker notepad++ og fører over til webhotell med filezilla. Veldig rart. (Rart kodeeksempel, men får rett og slett ikke sessions til å fungere, så prøvde bare et standardeksempel på nett).

Prøv å slett filen, så opprette en ny. Lagre direkte som UTF-8.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Takk for alle svar her inne! Beklager veldig mye for sent svar her. Slettet filene og lagret deretter uten BOM og da gikk det jaggu! Dette er helig, har stanget hodet i veggen på session variable siden jeg begynte med php (denne tiden i fjor) så det er utrolig deilig å endelig ha fått det til. Takk til alle dere som engasjerte seg til å hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...