Gå til innhold

XP2500+ - hva er bra?


olaeirik

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt i en ny Barton i maskinen (NF7-s rev 1.2 m/512 MB RAM Twinmos m/WB BIOS v2.1).

 

På CPU-en står det:

AXDA2500KV4D Y865947280040

AQXEA 0331 WPMW

 

Er dette bra? Noen med peiling? Hva er bra overklokking av XP2500+ ??

 

Foreløpig satte jeg den til XP3200+ hastighet. Tror det er 11 x 200 ved 7-2-2-2 timings. Vcore på 1,74, og Ram volt på 2,7 v.

I sted låste den seg. Så det er tydelig at det kanskje var litt vel meget. Kommer i Windows, men den holdt bare en stund. Må jeg øke volten på vcore eller annet? Er det nødvendig å øke chipsett-voltage?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AQXEA er en meget god stepping generelt sett. I tillegg har den da 033x og WPMW, som også er indikatorer på gode overklokkingsegenskaper. Den chipen du har er blitt solgt i utlandet som den beste CPUen med tanke på overklokkingsegenskaper, og de fleste som markedsførte den spesifikt er tomme for den på lager... Det skulle vel si mer enn nok om egenskapene til CPUen?

 

 

Hva slags temperaturer operer den med på 3200+ nivå? Og hva slags vifte benytter du?

 

Bra overklokking på en 2500+ med luftkjøling er jo egentlig 3200+ nivå. Klarer du 200+FSB skal du si deg fornøyd. Du kan selvfølgelig tweake høyere, men da du fra førsteintrykk ikke akkurat slår meg som en "erfaren" overklokker, tror jeg jeg ville sagt meg fornøyd med 200FSB x 11 mulitplier. Hvis du da klarer å få denne helt stabil har du en knall maskin til en billig penge ;-)

 

Satte nettopp opp et NF7-S for en kamerat, og skal ha meg et helt likt oppsett selv (får deler til freda'n) og vi satte til 3200+ på default vcore og alt annet... Hadde riktignok PC3200 RAM da, men.......

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...