Gå til innhold

Privatist skoler, mye fag, muligheter. hjelp.


code

Anbefalte innlegg

Hei, er fortiden inne til førstegangstjeneten og har vært motivert til vidre tjeneste lenge, men fikk vite et par uker tilbake at alle mine dører var stengt pga. dårlig hørselstest og allmenntester. Så nå dimmiterer jeg om 20dager, hvor jeg går tilbake til det sivile hvor jeg vil ha meg en ny utdanning.

 

Jeg går under 23/5 regelen, og har mulighet til å søke meg inn på privatist skoler høsten 2013, og dette virker som eneste "sikkere" mulighet for å få meg generell studiekompetanse. Jeg tipper det er mange her inne som har tatt generell studiekompetanse på 1år, og jeg lurer på hvor mye tid/vanslig dette kommer til å bli, er ikke spessielt skoleflink, men ikke direkte banan heller.

 

Jeg ønsker å søke dataingeniør etter jeg har fått meg generell studiekompetanse men dette krever R1, R2 og fysikk(usikker på om det er fysikk 1 eller 2).

 

Jeg har også vært litt på nettet og søkt rundt, og det virker som Akademiet er en bra privatist skole.

 

Spørsmål:

Vil det være for tungt å få generell studiekompetanse, R1, R2 og Fysikk på et år ved en privatisk skole?

 

Er det andre skoler som er bedre enn Akademiet, som befinner seg i Østfold/Oslo?

 

Er det noen av generell studiekompetase fagene som er relativt lette, som jeg kan ta opp selv?(Spare penger, mindre fag å ta når jeg går på privatiskskolen)

 

Hvor vansklig er R1, R2 og Fysikk faget? Jeg er relativt flink i matte, men har ikke hatt matte etter ungdomskolen, og dette nærmer seg 9 år siden.

 

Takk for alle svar.

Med Vennelig Hilsen

ANONIII

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...