robertaksland Skrevet 4. mars 2013 Skrevet 4. mars 2013 Hovedproblemet mitt per i dag med WIMP (som de da ser ut til å gå inn for å forbedre) er det faktum at det er totalt bingo hvilken kvalitet du vil oppleve til tross for at de kjører High Quality (256kbps AAC), kan ikke se noen annen grunn her (for 256kbps AAC skal jo normalt låte ganske så bra) enn at de må ha rotet skikkelig når de konverterte fra CD, eller at de rett og slett har hatt elendig kildemateriale å jobbe med... Absolutt, jeg føler også at Wimp må ha rotet med råmaterialet sitt. Selv på høyeste bitrate låter Wimp fryktelig mye dårligere enn CD, og da går PC'en gjennom samme DAC som CD-spilleren. Gledelig at de nå rydder opp i råmaterialet sitt.
robertaksland Skrevet 5. mars 2013 Skrevet 5. mars 2013 Nå har jeg prøvelyttet en del på nye Wimp, og sammenlignet mot endel album jeg har liggende på FLAC. PC'en er tilkoblet ekstern DAC av god kvalitet. Foreløpig konklusjon er at jeg ikke klarer å finne noen forskjeller, og at alt nå låter ordentlig. En stor kudos til Wimp som nå er brukbart også for oss som har seriøst lytteutstyr.
wiak Skrevet 7. mars 2013 Skrevet 7. mars 2013 spotify har jo allerede 320kbps vorbis, som er omtrent 320kbps aac eller bedre, alt kommer ann på hvem man spør, flac og aac/vorbis på 320kbps er så lite i størrelse forskjell så hvorfor ikke ta flac? flac filene er vel runt 20% større en aac/vorbis filene. de burde også sjekke ut Opus Codec, som gjør at man får bra lyd på lav bitrate, opus har også støtte for scaling sån at man får musikk i forhold til linjen som er perfekt til mobilen (bedre kvalitet på EDGE, MYE billigere på regningen og bedre for mobilnettet) http://www.opus-codec.org/
olavrb Skrevet 8. mars 2013 Skrevet 8. mars 2013 spotify har jo allerede 320kbps vorbis, som er omtrent 320kbps aac eller bedre, alt kommer ann på hvem man spør, flac og aac/vorbis på 320kbps er så lite i størrelse forskjell så hvorfor ikke ta flac? flac filene er vel runt 20% større en aac/vorbis filene. de burde også sjekke ut Opus Codec, som gjør at man får bra lyd på lav bitrate, opus har også støtte for scaling sån at man får musikk i forhold til linjen som er perfekt til mobilen (bedre kvalitet på EDGE, MYE billigere på regningen og bedre for mobilnettet) http://www.opus-codec.org/ Flac-filer av nyere musikk ligger ofte på over 1000kbps, selv med høyeste komprimering FLAC klarer. Det tilsvarer filer som er MINST dobbel så store som 320kbps ogg/aac.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå