Gå til innhold

Gaming-pc Selvbygg 9000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vist du ikkje klarer å finne "alt som er nevnt nedenfor", for deretter å velge "kjøp" eller "putt i handlekurv" trur eg kanskje du skal utsette datakjøp noen år til..... ;)

 

når d er sagt;

r4 er bra. ka du skal ha som ikkje går inni der da? corsair er verdt en kikk.

 

går mye på smak og behov. trur nok alle Z77 kort har 2lyd og 3usb. kan anbefale msi gd-55! under 1000lappen på dustin;)

 

god prosessor!

 

http://www.dustinhome.no/product/5010598525/corsair-8gb-ddr3-vengeance-lp-pc3-12800-1600mhz-cl9-2x4gb/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

http://www.dustinhome.no/product/5010641063/evga-geforce-gtx-670-ftw-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

http://www.dustinhome.no/product/5010662684/corsair-tx-750w-m-modular-psu-new/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

windows8 blir bra d:)

 

http://www.dustinhome.no/product/5010655068/samsung-840-series-120gb-ssd-sata-600-tlc/#intcmp=searchProvider_dacsa og http://www.dustinhome.no/product/5010608737/seagate-barracuda-500gb-7200rpm-sata-600-16mb/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

http://www.dustinhome.no/product/5010625712/asus-drw-24b5st-dvdr-rw-ram-dl-24x-sata-black-retail/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

http://www.dustinhome.no/product/5010642464/benq-gw2750hm-27-wide-tft-led-black/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

du må enten kjøpe hovudkort MED wifi, kjøpe wifi utenom, eller dra kabel. dei alternativene finnes...

Lenke til kommentar

Har funnet det meste nå. Trenger bare hjelp til hovedkort og Wi-Fi. Skjermkortet må være innen 1000 kroner, og det MÅ ha 2 lydutganger. Det skal være for intel-prosessor, og gjerne tilgang til wifi. Jo billigere er jo bedre, men ikke noe som er dårlig heller. Gjerne mulighet for SLi.

 

Og hvilken socket skal jeg ha?

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar

Fortell meg TS; har du brukt søkefunksjonene i prisjakt noen gang? Hvis ikke, ta en kikk på dette søket. Her er hovedkort med Z77brikkesett på socket 1155, med integrert WiFi. De billligste er Mini-ITX hovedkort og vil gi samme ytelse som standardATX størrelse. MiniITX formfaktor passer inn i FractalDesign kabinettet men tar ikke CF/SLI. Så for deg vil ATX hovedkort med WiFi starte på kr 1178 eller typisk kr 1300. Om du absolutt må ha trådløst på denne maskinen er jo opp til deg men du betaler ganske mye mer for det.

 

Jeg ville kanskje latt innebygd være til en senere anledning og da satset på enkelt USB-basert trådløsnett.

 

Du nevner ved flere anledninger SSD på opp til 500GB ? Er du klar over prisøkningen dette innebærer? Tror ikke det- for deg og andre med standard datamaskinoppsett er det typisk 120+GB SSD sammen med en vanlig harddisk på 1 til 2TB som er å satse på. Så lenge du husker å legge store spill og Steam på en partisjon på harddisken skal du ha nok av plass med 120+ GB. Disse får du fra rundt kr700, om du må ha 256GB er prisen doblet til 1400.

Lenke til kommentar

Fortell meg TS; har du brukt søkefunksjonene i prisjakt noen gang? Hvis ikke, ta en kikk på dette søket. Her er hovedkort med Z77brikkesett på socket 1155, med integrert WiFi. De billligste er Mini-ITX hovedkort og vil gi samme ytelse som standardATX størrelse. MiniITX formfaktor passer inn i FractalDesign kabinettet men tar ikke CF/SLI. Så for deg vil ATX hovedkort med WiFi starte på kr 1178 eller typisk kr 1300. Om du absolutt må ha trådløst på denne maskinen er jo opp til deg men du betaler ganske mye mer for det.

 

Jeg ville kanskje latt innebygd være til en senere anledning og da satset på enkelt USB-basert trådløsnett.

 

Du nevner ved flere anledninger SSD på opp til 500GB ? Er du klar over prisøkningen dette innebærer? Tror ikke det- for deg og andre med standard datamaskinoppsett er det typisk 120+GB SSD sammen med en vanlig harddisk på 1 til 2TB som er å satse på. Så lenge du husker å legge store spill og Steam på en partisjon på harddisken skal du ha nok av plass med 120+ GB. Disse får du fra rundt kr700, om du må ha 256GB er prisen doblet til 1400.

Jeg vil helst ha alt på en side. På den SSD'en jeg fant, var det ikke dyrt for 500GB.

 

Angående nett, så må jeg ha trådløst. Jeg kan ikke bruke kabel, da jeg må dra den gjennom hele stua. Derfor må jeg ha wifi. Og nei, jeg har ikke brukt prisjakt her, men vet du om en side med alt dette over til en billigere pris?

Lenke til kommentar

Dustin har lenge vært et av de billige og seriøse stedene å handle på så det er bare å sende avgårde. Jeg selv ville brukt prisjakt og eventuelt bestilt fra andre om det var markante prisforskjeller men jeg er enig i at det er enklere å forholde seg til en butikk.

 

Den billigste SSD'en på 500GB er fra rundt kr2300 (Dustin kr2469). Dette finner jeg dyrt i forhold til 120GBSSD+ 1TB harddisk (kr700 + 462)

 

Og jeg ser du fant en enkel løsning på trådløs-problemet

 

Lykke til med byggingen :)

Lenke til kommentar

Dustin har lenge vært et av de billige og seriøse stedene å handle på så det er bare å sende avgårde. Jeg selv ville brukt prisjakt og eventuelt bestilt fra andre om det var markante prisforskjeller men jeg er enig i at det er enklere å forholde seg til en butikk.

 

Den billigste SSD'en på 500GB er fra rundt kr2300 (Dustin kr2469). Dette finner jeg dyrt i forhold til 120GBSSD+ 1TB harddisk (kr700 + 462)

 

Og jeg ser du fant en enkel løsning på trådløs-problemet

 

Lykke til med byggingen :)

Du synes kanskje at alt det jeg driver med her er rart, men det er så mange penger, og så mange muligheter. I tillegg til at det må bygges. (en venn med erfaring skal hjelpe.) Og det blir ganske mye stress egentlig. Og jeg vil heller være 110% sikker, enn å være usikker.

 

Men den her:SEAGATE MOMENTUS XT HYBRID 2.5" 750GB 7200RPM burde jo funke greit? Greit med plass + at den er raskere enn en vanlig HDD, men ikke like rask som en SSD. SSD er egentlig ikke veldig viktig egentlig.

 

Så litt rundt på prisjakt. Jeg kunne spart en slant på å gå til forskjellige nettbutikker, men det blir så stress og mye å passe på/tulle rundt med. Dustinhome var nesten den billigste generelt. Så på en annen som var 300 kroner billigere med alt, men det var masse som ikke var på lager osv. Tror jeg går for dustinhome da.

 

Men er det noe du ser her som kunne blitt gjort billigere, men fortsatt ikke dårlig? Og passer alle disse delene sammen, og passer de i r4?

Lenke til kommentar

Alt som du har registrert i handlevognen din rett over her er ok og trenger ingen mere kontroll. Du bør vurdere å bytte ut PSU(strømforsyningen) din til denne TX550W fordi den du har valgt støyer en del.

 

Dersom du vurderer å få to skjermkort på sikt bør du kjøpe denne PSUen, men EDIT: hovedkortet støtter ikke to Nvidia skjermkort etter hva jeg kan se. Vurderer du to så bør du endre til AMD. Da er vi tilbake til HD 7970 som du har sjekket opp før. Det er minst like bra som GTX 670.

 

Da ken jeg ikke se annet enn løp og kjøp :tease:

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Jo, veit at den ikke støtter det, men får se da. Har så lyst på 670 denne gangen. De er bedre til å lage drivere også. Men blir kanskje amd da.

 

Angående psu, ble jeg glad når jeg fikk andre forslag. Dette er første gang jeg setter opp pc, og da er det kjekt med litt veiledning. Jeg kommer til å bytte til 750watt.

 

Men hvordan er hovedkortet? Er det bra nok?

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar

MSI er bra, men det der får ikke topp score. Gigabyte sine ATX-billige får toppscore stort sett og dette fra ASUS skal være meget bra.

 

Et godt råd: du sjekker mange ting meget enkelt selv ved å Google følgende setning: "Enhet" feks Corsair TX 600W og ordet review (evt test på norsk). HW.NO har jo også en masse tester i egen fane, og der får du som regel svar.

 

Når du selv finner svaret, så blir du nok bedre overbevist enn av folk du ikke kjenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...