Gå til innhold

Beste spillemus, musmatte og tastatur.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slikt er jo veldig individuelt, men min anbefaling er:

 

Mus: Microsoft Intellimouse v3.0

Tastatur: Microsoft Wireless Optical Desktop Pro

Matte: fUnc 1030

 

Kjøp deg i alle fall et delt tastatur når du først skal kjøpe nytt!

 

Har aldri hatt sansen for delt tastatur, men dette er selvfølgelig en tilvennings-sak.

Uansett, husker jeg ikke feil var spørsmålet hva som anbefales til gaming.. Hvordan er delt tastatur til gaming?

Lenke til kommentar

Har aldri hatt sansen for delt tastatur, men dette er selvfølgelig en tilvennings-sak.

Uansett, husker jeg ikke feil var spørsmålet hva som anbefales til gaming.. Hvordan er delt tastatur til gaming?

 

Jeg er så absolutt en gamer, G'en som avatar er ikke uten grunn. ;) Jeg har prøvd ganske mye forskjellig, men oppsettet jeg anbefalte er det jeg trives best med, både til gaming og annet. Jeg kan ikke se at delt tastatur har noen ulemper fremfor vanlig tastatur i spill. Du har nok av knapper innen rekkevidde for venstrehånda, og du har den i en mer naturlig posisjon enn med et vanlig tastatur (også i spill).

 

Tilvenningsperioden er minimal hvis du skriver touch. Tror jeg brukte 15 minutter før jeg var solgt, og da er det ingen vei tilbake!

Lenke til kommentar

Har aldri hatt sansen for delt tastatur, men dette er selvfølgelig en tilvennings-sak.

 

Tilvenningsperioden er minimal hvis du skriver touch. Tror jeg brukte 15 minutter før jeg var solgt, og da er det ingen vei tilbake!

 

Det er akkurat det med touch da :)

Selv har jeg aldri klart å skrive skikkelig touch siden jeg la meg til min egen skrivemåte lenge før jeg ble kjent med skikkelig touch.

Har man først lagt seg til sin egen skrivemåte er det bare ikke mulig å gjøre de små forandringene som skal til for å skrive touch.

Jeg skriver raskere enn de fleste gjør med touch, men med små forandringer som gjør at keyboards lagd nettopp for touch blir litt vanskelige å bruke :)

Lenke til kommentar
Litt morsomt at folk klager over MX700 og MX500 på at den er så tung.

Ta det som trim :D

 

Dessuten ligger det et blylodd inni den

 

Jeg synes egentlig ikke det er noe stort problem.

Det folk synes er værst er ikke at den er tung å bevege, men at den er tung å løfte (altså, løfte for å flytte til et annet sted på musmatta uten å bevege pila)

Selv har jeg vent meg til å ikke løfte musa, bare "bikke" den litt over på sia.. Mye lettere :)

Lenke til kommentar

oppsett jeg kan digge:

 

Logitech MX500

Icemat

Keytronic KT1000

 

brudern derimot sverger til dette:

 

Logitech Dual Optical

Everglide Giganta

Logitech ettellerannabilligtastatur

 

og nok en annen bror sverger til dette:

 

Logitech MX500

Allsop (meeeget glatt og fin tøymatte)

Keytronic KT1000

 

ellers liker mange av mine kamerater

 

Mus: Wingman (den geniale gamle ballmusa, du vet ;) ), Explorer3.0 eller Intellimouse Optical 1.1

Matte: fUnc1030 (selv om den blir SVÆRT bølgete etter ei stund)

Tastatur: Logitech Internet Navigator Keyboard (SE) (volumkontroll på det)

 

men for all del, prøv ut selv og velg det du liker best selv!

Lenke til kommentar
Det er akkurat det med touch da :)

Selv har jeg aldri klart å skrive skikkelig touch siden jeg la meg til min egen skrivemåte lenge før jeg ble kjent med skikkelig touch.

Har man først lagt seg til sin egen skrivemåte er det bare ikke mulig å gjøre de små forandringene som skal til for å skrive touch.

Jeg skriver raskere enn de fleste gjør med touch, men med små forandringer som gjør at keyboards lagd nettopp for touch blir litt vanskelige å bruke :)

 

Skrev rimelig kjapt på min egen "jallamåte" før jeg også, men det er faktisk mulig å skifte stil hvis man er villig til å bruke litt tid på det. Slitsomt i begynnelsen selvast, men ikke umulig. Et delt tastatur kan nok gjøre det litt lettere å lære seg touch, hendene har liksom ikke annet valg enn å ligge der de skal. ;)

Lenke til kommentar
Når du skal velge deg mus er nærmeste Expert butikk genial.

 

Her i Fredrikstad har vi Bonus Expert, de har alle tenkelige og utenkelige muser på utstiling. Da kan man se og føle selv :)

 

Slik kjøpte jeg min MX500.

 

Jepp, Expert/Elkjøp er helt genialt.. Ikke for å kjøpe produkter, men for å teste dem før man bestiller fra webshop :D

Lenke til kommentar
kjøp Terratech sin Razer Boomslang(komplett) og everglide(microplex)musematte. da har du KONGE på cs og shooterspill!!!!

 

man er konge, mener du? kanskje det, men bare i en time eller to om gangen. etterpå må du prøve å gjenopplive ødelagte muskler og sener i hånden pga den elendige utformingen på musen.

 

og, ja, ikke glem å returnere musen til komplett hver måned, da den faller fra hverandre etter regelmessig bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...