Gå til innhold

Lagring på D-Link DIR-857


Anbefalte innlegg

Hei, har en D-Link DIR-857 som jeg bruker som access point med en Western Digital My Book 3TB koblet til. På SharePort Plus finner jeg bare routeren og ikke harddisken, og på TVen (Samsung Smart TV) finner jeg routeren, men ingen filer på den. Jeg har lagt inn ca. 2 TB med filmer og serier. Når jeg kobler til en minnepinne på 8 GB finner jeg den når jeg logger inn i routeren, men når jeg kobler til harddisken står det 0 devices connected. Er harddisken for stor til å bli oppdaget? Skulle ikke være noe problem sa de på Elkjøp hvertfall. Har prøvd både fat32 og NTFS som filsystem på minnepinnen, og begge fungerte.

 

Er USB 3.0 på harddisken og på routeren.

 

TLDR; hvordan kobler jeg harddisken til routeren og får tillgang til den?

 

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg kan finne ut av er at D-Link sier at disker under 500Gb skal virke med 857, men jeg har funnet noen som har fått disker opp til 3Tb til å fungere.

 

Det jeg derimot har funnet er at det er mange som sliter med å mount diskene sine på denne boksen så den har åpenbart problemer med dette. D-Link har heller ingen informasjon om hvilke disker som er støttet men det er ikke spesielt overraskende da D-Link har ræva support.

 

Så det spørs om du må klare deg uten noen disk, ihvertfall tilkoblet routeren.

Lenke til kommentar

OM jeg ikke tar helt feil, så har du nok samme problem som meg når det kommer til str på hardisken din. Jeg har en netgear router, som jeg prøvde og koble min seagate 3tb disk til.

 

Det viste seg at routeren ikke støtter større disker enn 2tb. EDIT: har lest litt at d-link offisielt ikke støtter mer enn 500gb, men at folk har hatt success med opptil 2tb

 

Du kan jo lage 2 partisjoner på disken din, og se om den eventuelt virker da, men det er jo litt surt og ta backup av alt igjen. Vet ikke om det er noen programmer som kan partisjonere uten at noen filer berøres.

 

EDIT2: var litt sent ute gitt

Endret av Mr.Fekene
Lenke til kommentar

La alt tilbake på de interne diskene og partisjonerte den til 1.97 gb, men uten resultat.

Leste at Xbox hadde problemer med NTFS, så formaterte den til fat32, men det også, uten resultat.

 

Det som er litt rart er at det fungerte i starten da jeg koblet til harddisken, men da var internettet ustabilt, selv uten harddisken, så jeg gjorde om alle instillingene på routeren på nytt. Da fungerte internettet, men ikke harddisken.

Lenke til kommentar

Det er vanlig at routere med slik usbfunksjonalitet ikke støtter all verdens av diskmodeller og det er desverre noe ikke alle tenker over når de kjøper disker til bruk på router.

 

Netgear har som nevnt over en annen filosofi ang slike ting og legger ut lister over hvilke modeller disker de støtter på de forskjellige boksene sine, men det hjelper jo ikke hvis man ikke er klar over det og sjekker de før man handler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...