Gå til innhold

Corsair H40 vs Cooler Master GeminII M4


Skyggefal

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt et Fractal Design Define R4 kabinett med Asus Sabertooth z77 hovedkort. Har en CM GeminII M4 CPU kjøler som jeg har brukt i noen uker men har idle temp. På 34-39 grader (romtemperatur er ca 25 grader).

 

Noen som har gode erfaringer om Corsair H40 kjøleren? Hvis det ikke blir mye forskjell fra min nåværende kjøler kjøper jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp kjøpt et Fractal Design Define R4 kabinett med Asus Sabertooth z77 hovedkort. Har en CM GeminII M4 CPU kjøler som jeg har brukt i noen uker men har idle temp. På 34-39 grader (romtemperatur er ca 25 grader).

 

Noen som har gode erfaringer om Corsair H40 kjøleren? Hvis det ikke blir mye forskjell fra min nåværende kjøler kjøper jeg ikke.

 

Hei. Jeg har samme kabinettet. ASUS P8Z77-V DELUXE hk, I7 3370 cpu, med en Corsair H40 kjøler. syntes orginal viften støyet litt på H40 kjølingen. Så jeg byttet den ut med Artic PWM vifte. Har i alt 6 stk Artic PWM vifter i mitt kabinett. Dette er minst like viktig som vannkjølingen for å få god tempratur. Har også 2 stk GTX 670 skjerm kort som jeg kjører i SLi. Så har mye i kabinettet som utvikler varme. Men har hittil ikke opplevd spesielt varm prosessor. Om du ønsker så kan jeg kjøre en temp test på load / stress når jeg er hjemme igjen på mandagen. Vet den er enkelte som klager på pumpe støy fra H40 kjølingen. Jeg personlig har ikke vert plaget av dette. Selv så har jeg tenkt å gå over til custom vannkjøling i kabinettet mitt. Ikke fordi cpu er spesiellt varm, men fordi jeg synes skjermkortene støyer litt. Kjører foresten alt på stock speed. Ville nok ha satset på noe kraftigere enn H40 om jeg skulle overklokke. :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg har satt to vifter forran til å blåse luft inn i kabinettet, har også tatt bort hd-trayen sånn at den øverste viften blåser rett inn mot skjermkortet. Bruker også en vifte i bunn som blåser inn luft. Utblåsningen skjer med to vifter, standard bak og en på toppen. Har vurdert å bytte til en noctura kjøler, koster ikke så alt for mye (ca600kr) og har fått gode tilbakemeldinger. Vil kjøre to gtx 660 ti kort i sli så trenger god luftgjennomstrømning og greie temperaturer på cpu. Men om du kunne kjørt en rask loadtest hadde det vært supert. En H40 tar jo mindreplass enn noctura sine kjølere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...