Gå til innhold

Skal ha ny PC og kunne gjerne trenge noen tips


Anbefalte innlegg

Skal ha ny pc nå ja lurte litt på å kjøpe:

 

Kasse: Lian Li pc6089

 

PSU: Chieftec 360W, ATX12V

 

Hovedkort: ABIT ic7-max3

 

CPU:Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800

 

Ram:Corsair TWINX512-3700 512MB eller 1024MB Platinum

ram er jeg VELDIG usikker på, alle sier forskjelig, men tar mer en gjerne imot tips om hvordan ram jeg bør kjøpe.

 

HD: her er jeg oxå VELDIG usikker men tror nok det blir WD uansett men hvilken av de det er jo MANGE!! gjerne tips og synspunkter! bør jeg kanskje kjøpe hdd med s-ata?

 

Lyd-kort: audigy 2

 

Skjermkort: har et gammel gf3ti500 tror jeg skal ha det til litt nermere jul har hørt at det er litt lurt det kommer hvis en del nye da!

 

Sånn det var vel det er det noe jeg har glemt??

Høres dette fornuftig ut?

tar gjerne imot andre forslag oxå!!

 

TUSEN TAKK!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jau, men kjenner en som har 2.8 og han kjørte den lett til 3.4 liksom og det er vel ikke så lett med en 2.4 ??

men det finner jeg nok ut av, men jeg kommer til å slite mere med å finne ut hva hvilkene ram jeg skal ha ?? noen med noen tips!!!!!hjelp!!lurer oxå litt på hdd? noen med noe forslag? kan vel kjøre s-ata på den hovedkortet hvis jeg ikke har missforstått!

 

tusen takk for hjelpen på forhånd!

:D

Lenke til kommentar

Javisst, gå for en S-ATA (Seagate var de første som utvikla dem om jeg ikke tar feil, stille er de også)

Siden kortet støtter dual DDR passer det bra med to like ram-moduler.

Pass på at de støtter CL 2 i 400 MHz/PC3200 (evt CAS 2-2-2-6-T1) fremfor 2,5 eller 3, da øker du ytelsen mye.

Gå for de mest kjente merkene (original, ikke 3. parts !), corsair, kingston, nanya, samsung etc. Du trenger ikke de dyreste, men du får nok det du betaler for.

Lenke til kommentar

Hva med en 2.6 Ghz? 800 kr billigere enn 2.8 og 200 kr dyrere enn 2.4.

 

Jeg liker Seagate, men jeg tror ikke denne fra Western Digital er verst.

 

Angående minne, kjøp så mye du har råd til, og helst så rask som mulig, hvertfall når du skal ha Intel. Corsair TWINX1024-3700 burde holde.

 

Jeg lurer på hvordan TwinMOS sine Twister-moduler fungerer, noen som vet?

 

Hva med å bytte ut PSU i en fra Antec?

Lenke til kommentar
jau, men kjenner en som har 2.8 og han kjørte den lett til 3.4 liksom og det er vel ikke så lett med en 2.4 ??

men det finner jeg nok ut av, men jeg kommer til å slite mere med å finne ut hva hvilkene ram jeg skal ha ?? noen med noen tips!!!!!hjelp!!lurer oxå litt på hdd? noen med noe forslag? kan vel kjøre s-ata på den hovedkortet hvis jeg ikke har missforstått!

 

tusen takk for hjelpen på forhånd!

:D

 

Jo, du kjører den ganske så lett på 3.4.. med riktig vifte osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...