Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen skrur seg av når den selv ønsker det og noen ganger umulig å få på igjen


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå er det sånn at jeg kjøpte meg en ny PC i midten av Desember i 2012.

Den har gått plettfritt inntill nyere tid (ca. 1 uke). Da startet den å slå seg av helt uten videre. Noen ganger kunne jeg starte den opp igjen med en gang mens andre ganger så får jeg ikke startet maskinen igjen og må vente en del timer.

 

Datamaskinen blir som regel brukt til Dataspilling og surfing på nett + musikk/tv serier etc..

 

Jeg har fått en spessialist venn til å ta en titt på datamaskinen via Teamviewer hvor han kjørte igjennom en del tester. Blandt annet stress testing, varme analyse, nye drivere og kalkulering om hvor mye strøm som kreves.

 

Hans konklusjon var at CPUen og general varmen lå på et bra nivå. Selv om det var noe abnormaliteter med CPUen hvor en side var noe varmere enn andre. Men kunne løses med noe kjølepasta om det var ønsket, men selvfølgelig ikke nødvendig. Alle drivere ble oppdatert og Strømforskyningen skulle ikke ha noen problemer med å supplye datamaskinen. Men siden han ikke kunne se på hardwares etc,, så kunne han ikke gjøre så mye mer enn dette fra hvor han satt (finnland).

 

 

Mine spec's er følgende;

 

Corsair HX 650W PSU

ASUS P8Z77-V

Intel® Core i7-3770K Processor

Corsair H70 Kjøler

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

MSI GeForce GTX 680 2GB

Seagate Barracuda® 3TB

+ 1 Kingston SSD disk på rundt 200+ gig

 

 

 

Jeg vet at dette ikke er noen lett oppgave da det er enklere å finne en feil ved å fikle med hardwaret enn å tippe. Men forhåpentligvis er det noen som muligens sitter med informasjon om hva som kunne plage datamaskinen min.

 

 

EDIT 1; Kanskje jeg skulle legge med at jeg bruker Windows 7 OS.

 

 

Takker for alle fremtidige svar.

 

 

mvh

Ivar

Endret av Dommedag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for kjapt svar!

 

Altså, defekt PSU er en teori som også har slått meg da hele maskinen skrur seg av og når jeg prøver å slå den på så starter ingenting. Selv ikke lys fra disk/usb/neonlys etc..

 

Dette er kjøpt fra Komplett, tror du det er noe garanti på dette med tanke på at dette er mindre enn 2 måneder gammelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...