Gå til innhold

Alesis trommesett med Roland Mesh - er det mulig?


SuperSkunk

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er på utkikk etter et elektrisk trommesett med en pris et sted imellom 5000 og 10 000 kroner.

 

Jeg skal ha dette hjemme på soverommet mitt og det skal brukes til bandøvinger her.

 

Jeg har sett at Alesis sine moduler er ganske avanserte og gir mulighet for å legge inn egne lyder, pluss mulighet for å koble opp med Ableton, logic, etc.

På den annen side har jeg hørt at padsene/trommene ikke er av beste kvalitet, og det virker for meg som om de kan bråke litt, noe som er ugunstig hvis jeg skal spille live med dem.

 

Roland sine moduler virker litt primitive. Ingen mulighet for å legge til lyder. På den annen side liker jeg veldig godt de hvite padsene. Mesh, eller noe i den dur.

 

Så lurte jeg på om noen av dere vet om hva jeg burde gjøre her. Kan jeg kjøpe en Alesis modul og koble opp de hvite padsene til roland som faller innenfor min prisklasse?

Er det noen som har noe å anbefale. Jeg må på død og liv ikke ha "mesh"-trommer på alle tomene, men er veldig lysten på ihvertfall én mesh-snare.

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Om du finner Roland pads med det "skinnet" du er på utkikk etter, kan jo det selvfølgelig kobles på en Alesis rigg (via jack). Det forutsetter jo at du finner det innenfor prisen, og det tviler jeg på... Alle triggere (som digitale trommesett i realiteten er) kan kobles til Ableton eller Logic, hvor lyden blir bestemt - så om du er ute etter egne lyder, og har belaget deg på å bruke en software i mellom trommene og lyd ut, spiller det jo ingen rolle hvilke muligheter konsollen har. Roland og Yamaha er vel de store aktørene her, så anbefaler å stikke innom en butikk for å teste. Skal de brukes live, må du nok nærmere 10 enn 5 tusen. Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei. Jeg er på utkikk etter et elektrisk trommesett med en pris et sted imellom 5000 og 10 000 kroner.

 

Jeg skal ha dette hjemme på soverommet mitt og det skal brukes til bandøvinger her.

 

Jeg har sett at Alesis sine moduler er ganske avanserte og gir mulighet for å legge inn egne lyder, pluss mulighet for å koble opp med Ableton, logic, etc.

På den annen side har jeg hørt at padsene/trommene ikke er av beste kvalitet, og det virker for meg som om de kan bråke litt, noe som er ugunstig hvis jeg skal spille live med dem.

 

Roland sine moduler virker litt primitive. Ingen mulighet for å legge til lyder. På den annen side liker jeg veldig godt de hvite padsene. Mesh, eller noe i den dur.

 

Så lurte jeg på om noen av dere vet om hva jeg burde gjøre her. Kan jeg kjøpe en Alesis modul og koble opp de hvite padsene til roland som faller innenfor min prisklasse?

Er det noen som har noe å anbefale. Jeg må på død og liv ikke ha "mesh"-trommer på alle tomene, men er veldig lysten på ihvertfall én mesh-snare.

 

På forhånd takk! :)

Jeg var i din situasjon i en god stund og lurte på hvilket eltrommesett jeg skulle kjøpe meg. Jeg endte faktisk opp med et Roland HD1, som ikke kosta mer enn 3500,- eller noe sånt. Grunnen til at jeg valgte det var pris kontra hva jeg faktisk fikk. HD1 har meshed "skinn" på skarpen, noe som gjør den temmelig følsom og gir god sprett. Resten av tammene er bare vanlige pads. Pedalene er ikke klubber men det har absolutt ingenting å si.

 

Hovedgrunnen til at jeg valgte dette var pga spillestilen min. Jeg var avhengig av et sett hvor jeg kan gjøre masse fiksfakseri på hi-hat og skarp samtidig. Og til og med de el-settene som nærmet seg 10.000 hadde for dårlige triggere for dette. Man merker det ved at lyden kuttes, kanskje fordi det ikke er plass til nok slag samtidig. Jeg aner egentlig ikke. Men HD1-settet fungerer dette helt fint :) Man kan faktisk sprette på hi-haten og skarpen samtidig uten at det høres weird ut.

 

I tillegg koblet jeg det til pcen og brukte soft-trommer, noe som gjorde at alt ble så sinnsykt mye bedre! :)

 

Desverre står settet i kjelleren og støver ned nå. Fordi jeg fant ut at det var like enkelt å mikke opp de ekte trommene med fire skikkelig gode mikker istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...