Gå til innhold

Grå pinne datt av skjermkort. (HJELP)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bestilte meg ett gigabyte gtx 660 OC skjermkort og ved ett uhell av montering greidde jeg å tabbe meg ut.

 

Jeg vil helst vite alt om denne tingen (om jeg f.eks må levere det inn eller om det kan/funker uten den og om jeg i hele tatt får det på garantien)

 

post-251819-0-62409800-1359749587_thumb.jpg

 

Den satt fast i to pinner og den ene pinnen så halveis knekt ut. (at resten av halvparten var fast inni den gråe pinne tingen). Presjonerte det på igjen og skal teste om skjermkortet virker).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den "pinnen" er en kondensator. Den kan fungere på to måter. Enten som et lite batteri som lades opp og lades ut fort og på den måten "glatter ut" likespenning. Den kan også blokkere to forskjellige likespenningsnivåer. Når man ser på plasseringen så _kan_ (MERK: KAN) det være at denne kun påvirker HDMI (eller D-port)-utgangen nærmest. Alternativt SLI (eller hva teknologien nå heter) broen mellom to skjermkort. Da kan det være at DVI-utgangen er upåvirket og at den kan kjøre med en skjerm.

 

Uten et skjema så er det umulig å vite, men en garantisak er det ikke.

 

Hvis det skulle være noe så må det være en reklamasjonssak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den "pinnen" er en kondensator. Den kan fungere på to måter. Enten som et lite batteri som lades opp og lades ut fort og på den måten "glatter ut" likespenning. Den kan også blokkere to forskjellige likespenningsnivåer. Når man ser på plasseringen så _kan_ (MERK: KAN) det være at denne kun påvirker HDMI (eller D-port)-utgangen nærmest. Alternativt SLI (eller hva teknologien nå heter) broen mellom to skjermkort. Da kan det være at DVI-utgangen er upåvirket og at den kan kjøre med en skjerm.

 

Uten et skjema så er det umulig å vite, men en garantisak er det ikke.

 

Hvis det skulle være noe så må det være en reklamasjonssak.

 

Men det du mener er at det kan f.eks bare påvirker enten hdmi, dvi, eller sli funskjonen? Og hva vil det si om å være en reklamasjonsak? Er det når du har 15 dager osv til å sende det inn på?

 

edit: Btw, er jeg fritt fram for å prøve skjermkortet og se om noe er galt osv? Og hva andre ting kan kondensatoren være til? Er det mulig og bruke angreretten for dette? Kjøpt hos dustinhome og har 14 dagers angrerett.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Men det du mener er at det kan f.eks bare påvirker enten hdmi, dvi, eller sli funskjonen? Og hva vil det si om å være en reklamasjonsak? Er det når du har 15 dager osv til å sende det inn på?

 

edit: Btw, er jeg fritt fram for å prøve skjermkortet og se om noe er galt osv? Og hva andre ting kan kondensatoren være til? Er det mulig og bruke angreretten for dette? Kjøpt hos dustinhome og har 14 dagers angrerett.

Kan er det operative ordet. Sannsynligheten for at det virker er svært liten.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg nemnte at jeg iallefall prøvde å sette den på plass igjen, og den står plassert der den var rett vei og alt, bruke en tape å tapet den til den andre capacitoren og satte det i pcen, og det ser ut som det fungerer helt OK. (Ikke direkte at jeg mener at det gjør det.) Men iallefall så virker det helt normalt på pcen og jeg har nettopp installert driveren og ja, det virker.

 

Det jeg trenger hjelp til er hva jeg burde gjøre nå? Burde jeg teste det, isåfall på hva måte? Kan det påvirke ytelsen av skjermkortet etc?

Lenke til kommentar

Som nevnt ovenfor så virker kortet fint, bare lurer på om jeg burde teste det for evt feil. Slik som BlueEagle nemnte at det sikkert bare var til HDMI/DVI eller SLI pga posisjonen på kondensatoren.

 

Jeg tok av kjøleren i håp om å få satt kondensatoren på plass, om du lurer så funker kjøleren fint.

Lenke til kommentar

Der er en LANG vei fra "…ser på plasseringen så _kan_ (MERK: KAN) det være at denne kun påvirker HDMI (eller D-port)-utgangen nærmest.…" til det du skriver.

 

Har brukt skjermkortet i flere dager, om det hadde vært noe annet hadde sikkert problemet oppstått for en stund siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...