Gå til innhold

Gaming-PC m/skjerm maks 8000 kr


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å sette opp en gaming-pc. Maskinen skal brukes til gaming, og må kunne kjøre "tunge" spill.

Pris ca. 8000 kr (vet at det er litt lite når jeg skal ha med skjerm)

Kom gjerne med forslag utover 8000, hvis det blir litt stramt.

 

Kun Intel basert

Nvidia skjermkort

SSD (min. 120 gb)

HDD (min. 500 gb)

Endret av Rickshaw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger litt hjelp til å sette opp en gaming-pc. Maskinen skal brukes til gaming, og må kunne kjøre "tunge" spill. Pris ca. 8000 kr (vet at det er litt lite når jeg skal ha med skjerm) Kom gjerne med forslag utover 8000, hvis det blir litt stramt. Intel basert, Nvidia skjermkort

 

Skal du ha kabinett også? - keyboard / mus ?

 

er du villig / familiær med å overcklokke?

 

Er du villig til å prøve AMD? (blir veldig pris/ytelses konkurransedyktig dersom du ikke skal ha en 3570K).

Endret av Irathi
Lenke til kommentar

Skal ha kabinett ja :p Mus og tastatur order jeg selv...

 

Kan godt overklokke...

 

8617 kr på komplett.

NB! ingen programvare (operativsystem osv).

Mangler også custom CPU kjøler (følger med en i pakken, men finnes bedre der ute)

 

BenQ 24" LED GL2450HM (denne var gunstig med1920x1080, 40000:1, 2ms)

Intel® Core i5-3570K (omtrent det råeste du får til spill)

Asus GT660Ti (tilbud)

ASUS P8Z77-V LX (har akkurat det du trenger, ikke mer, tester viser svært god ytelse)

Crucial DDR3 BallistiX Tactical 8GB (finnes noen som koster 100 kr mindre, dårligere timings).

Cooler Master GX Lite 600W PSU (du trenger strengt tatt ikke mer en ca 500W, men den kostet 20kr mer så..)

Corsair Carbide 200R Midi Tower (gode løsninger, billig)

Kingston HyperX 3K SSD 120GB (skviste inn en SSD med god ytelse og akkurat nok til OS + utvalgte spill)

Seagate Barracuda® 500GB (lagringsplass, OBS 100kr mer og du får 1TB, vurder behov).

 

Dersom du skal ned i pris vil jeg anbefale et HD7870 kort til ca 1500kr. Det er 500kr billigere og plasserer seg mellom GT660 og GT660Ti på ytelse. Kan lett overcklockes til å yte så godt som 660Ti og helt opp til HD7950 (stock)

Endret av Irathi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

8617 kr på komplett.

NB! ingen programvare (operativsystem osv).

Mangler også custom CPU kjøler (følger med en i pakken, men finnes bedre der ute)

 

BenQ 24" LED GL2450HM (denne var gunstig med1920x1080, 40000:1, 2ms)

Intel® Core i5-3570K (omtrent det råeste du får til spill)

Asus GT660Ti (tilbud)

ASUS P8Z77-V LX (har akkurat det du trenger, ikke mer, tester viser svært god ytelse)

Crucial DDR3 BallistiX Tactical 8GB (finnes noen som koster 100 kr mindre, dårligere timings).

Cooler Master GX Lite 600W PSU (du trenger strengt tatt ikke mer en ca 500W, men den kostet 20kr mer så..)

Corsair Carbide 200R Midi Tower (gode løsninger, billig)

Kingston HyperX 3K SSD 120GB (skviste inn en SSD med god ytelse og akkurat nok til OS + utvalgte spill)

Seagate Barracuda® 500GB (lagringsplass, OBS 100kr mer og du får 1TB, vurder behov).

 

Dersom du skal ned i pris vil jeg anbefale et HD7870 kort til ca 1500kr. Det er 500kr billigere og plasserer seg mellom GT660 og GT660Ti på ytelse. Kan lett overcklockes til å yte så godt som 660Ti og helt opp til HD7950 (stock)

 

Kan jo tenke på å skaffe SSD senere, i og med at det ikke bedrer fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...