Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt Quad-Sli oppsett, pci-express slot fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Lurte på om noen kloke hoder kan hjelpe meg her. Har grei peiling på bygging av pc'er, men har støtt på et lite problem etter at jeg monterte et ekstra GTX 590 skjermkort.

 

Innmat:

Asus P8Z77-V Pro Hovedkort

Intel i7 3770k 3,5 GHz

16 GB Corsair 1600MHz RAM

2xGTX590

OCZ 1250W

 

Det første kortet er montert i PCIEX16_1 og det andre i PCIEX16_2, problemet er bare det at PCIEX16_2 ikke fungerer. Står i bios at det ikke er noe tilstede i den slotten og finner det heller ikke under device manager, kun det som er montert i slot 1.

 

Har flashet bios til nyeste versjon, reset av CMOS. Har også prøvd å kjøre med et enkelt kort i slot 2 og da får jeg opp en rød vga led på hovedkortet og ingen signal på noen av skjermene mine..

 

Har på forhånd bestilt en bios-chip i tilfelle det skulle være den.. om ikke har jeg i alle fall en i reserve.

 

Noen som har et godt forslag til hva jeg kan se på videre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte på om noen kloke hoder kan hjelpe meg her. Har grei peiling på bygging av pc'er, men har støtt på et lite problem etter at jeg monterte et ekstra GTX 590 skjermkort.

 

Innmat:

Asus P8Z77-V Pro Hovedkort

Intel i7 3770k 3,5 GHz

16 GB Corsair 1600MHz RAM

2xGTX590

OCZ 1250W

 

Det første kortet er montert i PCIEX16_1 og det andre i PCIEX16_2, problemet er bare det at PCIEX16_2 ikke fungerer. Står i bios at det ikke er noe tilstede i den slotten og finner det heller ikke under device manager, kun det som er montert i slot 1.

 

Har flashet bios til nyeste versjon, reset av CMOS. Har også prøvd å kjøre med et enkelt kort i slot 2 og da får jeg opp en rød vga led på hovedkortet og ingen signal på noen av skjermene mine..

 

Har på forhånd bestilt en bios-chip i tilfelle det skulle være den.. om ikke har jeg i alle fall en i reserve.

 

Noen som har et godt forslag til hva jeg kan se på videre?

HK kan være defekt :(
Lenke til kommentar

Hohoho, fikk ordnet det. Viste seg å være korrupt BIOS. Hadde mine anelser for et par uker siden da CPU-multiplieren var borte etter BIOS-flashing. Var ingen hjelp i downgrade BIOS heller, så måtte flashe med hjelp av FTK og modifisert BIOS via en usb-stick og dos. Litt stress, men nå er alt oppe og går som det skal :grin2:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...