Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mat etter tanntrekking, tips/erfaringer


JonH

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig trukket flere visdomstenner, begge oppe og en nede, og senest i dag fjernet noen sting samt antibiotika som ble lagt i såret nede. Derfor er det ikke så beskyttet lengre og må være ennå mer forsiktig med mat en stund. Har en høy forbrenning og i tillegg slitsom jobb, så derfor ønsker jeg tips til enkel og næringsrik mat som anbefales når jeg nå må tilbake i full jobb. Det er en IA-bedrift så noe tilrettelegging blir gjort. Fikk noen tips av tannlegen men ønsker også andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, regner med at det blir mye suppe og annen myk mat. Med et daglig matinntak på et halvt brød eller mer og middag så skal det jo litt til for å få i seg nok mat, og ferdigmat beregnet til fire porsjoner klarer jeg fint selv til ett måltid.

 

Noen spesielle vitaminer eller næringsstoffer jeg burde få i meg mye av i forsøket på å unngå, eller begrense, en eventuell betennelse? Skal selvsagt skylle med vann og bruke corsodyl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...