Gå til innhold

Ny gamer pc. Selv bygg og trenger litt input.


Anbefalte innlegg

Tiden er kommet for å begynne å gå til innkjøp av deler til ny gamer pc. Jeg har bygd pc en gang tidligere som gikk rimelig greit og har etter hvert byttet ut det meste i pcn både to og tre ganger. Pcn jeg har nå kan ses i signaturen under btw. I løpet av årene jeg har brukt på å oppgradere min nåværende pc har noen av innkjøpene vist seg å være noe jeg angret på pga jeg hadde stramt budsjett og kjøpte det billigste utdaterte rælet jeg fant.

 

Jeg vil nå gå for å bygge en solid gamer pc som yter på high end nivå samtidig som at det ikke koster skjorta. Det er her jeg trenger litt input fra dere. Delene jeg har funnet fram til vil koste meg rundt 11k noe som for meg virker som en fornuftig pris. Men med tanke på at dere her på forumet sitter på lang erfaring med pc bygging er det sikkert en del ting som kan forandres i lista mi slik at jeg sparer noen kroner men samtidig ikke mister noe på ytelsen.

 

Er det noe som kan forandres på eller er lista bra?

 

https://prisguiden.no/liste/138210

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta til betraktning at det billigste ikke alltid er det beste. Jeg ser at i listen din har du satt opp varer fra fire forskjellige butikker, noe som kan ende opp med å koste en del i frakt. Istedet for å bestille prosessoren fra supersmart.no for 1558kr, kan du heller bestille fra proshop.no for 2kr mer. Netonnet.no går greit siden de har fri frakt.

 

Ellers ser maskinen bra ut, men må si meg enig med kalleklovn. Hvis du ender opp med å oppgradere siden (du sier selv at du har brukt å oppgradere tidligere) vil jeg også anbefale en bedre strømforsyning.

 

C

Endret av Creasy
Lenke til kommentar

Har nå oppdatert listen med en annen ram, dog jeg vet ikke om den er dugelig. Har også lagt til en større psu da det som sagt kan hende jeg vil ha enda ett gfx kort etter hvert. Ikke modulær denne da, men det er ikke så farlig. (Edit: viser seg at den er modulær likevel gitt.)

Lista viser selv de billigste butikkene men det er helt klart hvilken butikk som er rimeligst all over. Det blir selvfølgelig denne jeg kjøper det meste fra. Vil dog antakeligvis ikke kjøpe alt på en gang så.

 

Har også byttet gfx kort til typen 7970 Ghz da jeg ser det yter temmelig bra i forhold til 680 korta for tiden.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

Har nå oppdatert listen med en annen ram, dog jeg vet ikke om den er dugelig. Har også lagt til en større psu da det som sagt kan hende jeg vil ha enda ett gfx kort etter hvert. Ikke modulær denne da, men det er ikke så farlig. (Edit: viser seg at den er modulær likevel gitt.)

Lista viser selv de billigste butikkene men det er helt klart hvilken butikk som er rimeligst all over. Det blir selvfølgelig denne jeg kjøper det meste fra. Vil dog antakeligvis ikke kjøpe alt på en gang så.

 

Har også byttet gfx kort til typen 7970 Ghz da jeg ser det yter temmelig bra i forhold til 680 korta for tiden.

 

Radeon/nvidia har ytelsesforskjeller i spill. Nvidia klarer noen spill bedre enn feks 7970, og 7970 bedre enn 680 i andre spill. Dette kommer an på hva du spiller mest. Radeon har også denne: https://prisguiden.no/produkt/asus-radeon-hd-7970-3gb-matrix-platinum-168093 som skal være god.

 

Det er også forskjell på noen av effektene fra hver utgiver etter hva jeg har skjønt, som blant annet physix.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...