Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Oversette en norsk tekst til spansk?


Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med å oversette denne teksten til spansk JA, jeg vet den er skrevet veldig rart, det var et forsøk på å gjøre Google translate-oversettelsen min litt mer nøyaktig, ved å skrive i presens, og som om man snakker til en treåring. (det funket ikke...)

 

gjentatte ganger i mexicos historie blir landet forsøkt overtatt på grunn av at det er et godt egnet jordbruksland. Mexico har mange ganger problemer med spania og frankrike. i 1519 blir mexico invandert av spanske mennesker, og mexicanerene gjør alt de kan for å holde spanjolene unna hovedstaden. Noen år senere komer britene til mexico fordi de trenger materialer for å bygge maskinene sine under den industrielle revolusjonen. I 1821 blir mexico uavhengige fra spania.

politikk i Mexico:

Mexico er et demokratisk land og har president. Det er valg hvert sjette år. Mannen som er president i Mexico nå heter Enrique Peña Nieto.

Innvandring i Mexico

Innvandring er ikke et stort problem i mexico. Utvandring er faktisk et større problem. Menneskesmugling fra Mexico til USA er et stort problem i mexico. Hver dag prøver hundrevis av personer å komme seg grensen fra mexico til usa, men mange av dem blir stoppet

Skole:

I Mexico går du på skole i ti år, fra du er 5 til du er 15. det er mange analfabeter i mexico, men antallet synker hele tiden. Det er påbudt å bruke skoleuniform i grunnskolen, og det er veldig vanlig i videregående skole. Reglene i Mexicos skole er nesten helt likt som det er i norge. Mexicanske skoler følger ikke en religion, men de har juleferie og påskeferie, som er to kristne høytider.

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...