Gå til innhold

[Løst] Java virker ikke i Chrome


geirthr

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har problemer med å få Java til å fungere i Chrome. Har forsøkt reinstallering av både Java og Chrome, men får samme feil hver gang:

post-41158-0-16899500-1359444269_thumb.jpg

 

Velger jeg "Installer programtillegg" blir jeg sendt til nedlastningssiden for nyeste java (Version 7 Update 11). Men denne er allerede installert.

 

I tillegg til reinstallering av Java og Chrome (i forskjellige rekkefølger) har jeg kontrollert instillinger i Chrome (Java enabled), slettet cache i Java og Chrome, men ingenting ser ut til å ha effekt. Jeg har samme problem på 2 maskiner; så jeg håper det ikke er bare jeg som sliter :hm:

 

Begge maskiner er Win7 64-bit

 

Noen som har tips om hva jeg kan forsøke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnregelen med Java er at hvis du har problemer må du først avinstallere all java, starte maskinen på nytt, og så installere ny Java.

Dette pleier å hjelpe de fleste.

 

Hvis du har samme problem på begge maskiner kan det være ruteren. Trekk den ut, og koble den til igjen. Prøv evt. å koble direkte til modemen.

 

Har maskinene samme brannmur? Da kan brannmuren være årsaken.

Lenke til kommentar
Sjekk i Control Panel -> Programs and Features hvilken versjon av Java som er installert. Er det 32- eller 64-bit versjon? Hvis du bare har den ene installert må du kanskje legge inn den andre også (hvis du har 64-bit OS og 32-bit nettleser f.eks.). Du finner dem på http://java.sun.com

 

Ja, Chrome er 32 bits. Kun IE9 har en 64 bits versjon på Win7.

Lenke til kommentar

Det var nok en restart som manglet i mine tidligere forsøk.

 

 

Virker i alle fall som om dette er oppskriften på problemet jeg hadde:

1 Avinstallerte Java

2. Avinstallerte Java FX

3. Avinstallerte Chrome

4. Restart

5. Installerte Chrome

6. Installerte Java

7. Suksess!

 

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...