Gå til innhold

[Løst] Kjøp av Windows 8


Anbefalte innlegg

Trenger litt tips her.

 

Har en samboer som er litt usikker på hva hun vil, og vi vurderer å kjøpe W8 nå mens det fortsatt er på tilbud. Som jeg ser kan man når som helst velge å installere det senere.

 

Hun har i dag en 5-serie Samsung-laptop som fint skal kunne dra W8 (men den er uten berøringsskjerm), og hun har fått seg en WP8, og skulle det bli et nettbrett en gang i tiden, så blir det nok W8RT. Så en eller annen gang i tiden så blir det W8 på henne, men vi er usikker på om hun burde kjøpe OSet eller ikke.

 

Ser at det er en hard læringskurve i det nye systemet, og en del barnesykdommer. Mange av de grundigste testene var gjort før OSet ble lansert, så noe er vel fikset, pluss noe patcher siden den gang.

 

Hun bruker laptopen til skole (dokumenter osv) og musikk/filmer. Det blir lite redigering på denne, og stort sett pent brukt.

 

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om det er lurt av henne å kjøpe systemet. I alle fall ikke nå midt i studieåret, da vil jeg heller anbefale henne å vente med installeringen til sommeren. Er det noen som kan si at dette er noe vi kan legge i skuffen og glemme helt, til hun får seg en ny laptop 5 år frem i tid, eller anbefaler dere et kjøp?

 

Ser tydelig fordelen med at systemet er integrert rundt brukeren, som på WP8, men har dette så mye å si? Det meste er mulig opp mot W7 også.

 

Kan jo hende vi går glipp av muligheten til å laste ned Media Pack, men regner med at det er andre apper til dette? VLC kommer vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe hast med å oppgradere til Windows 8. Fungerer Windows 7, så ser jeg få poeng akkurat nå i å skulle bytte OS på en eksisterende pc. Er jo noe annet om dere skulle kjøpt en ny pc nå, da ville det jo være dumt å velge Win7.

 

På den andre siden, om dere er nokså sikre på at dere kommer til å oppdatere en gang, hvorfor ikke kjøpe en lisens til 249 kroner nå, og så spare den til sommeren?

Blir jo dumt å måtte betale over 1.000 kroner for den samme lisensen om dere er sikre på en oppgradering.

 

Det er kun Media Center lisensen som må aktiveres før 31.1, oppgraderingslisensen til Win8 Pro trenger man ikke å aktivere før den tiden, men man må kjøpe den nå for å få den så billig.

Lenke til kommentar

Den er grei, en lisens har man jo liggende.

 

Kjøper man en ny maskin nå, så følger det jo gjerne med W8, så det er kun snakk om å oppdatere en fungerende maskin. Har selv oppgradert min aldrende maskin med en SSD, så jeg er litt nysgjerrig på å installere W8 på den også.

 

Men jeg ser det positive i å kjøpe en lisens. Skulle det være noe som krever reinstallering, så går jeg heller over til W8 enn tilbake til W7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...