Gå til innhold

Hjelp med Deler (Gaming 9-10k)


Anbefalte innlegg

Hei, da var det på tide å bygge meg en "ordentlig" gaming pc.

For å si det mildt, jeg har ikke peiling på alt dette med deler og andre ting som for eks. sockets som jeg har lest. Pc'n skal egentlig bare brukes til Gaming , ikke redigering eller streaming, jeg skal kunne dra spill som Battlefield 3 og lignende "tunge" spill.

 

Har valgt ut CM Storm Stryker til å være kabinettet, det jeg trenger hjelp med hadde vært å finne passende deler til en rimelig pris.

 

Har tent på noen av disse komponentene:

 

- XFX Radeon HD7970 3GB

- Intel Core i5 3570k

- Asus P8Z77-V

- Chieftec Smart 700W 80+

 

Vet rett og slett ikke hva mer jeg trenger og om delene passer sammen dessuten om det finnes biligere deler med samme ytelse.

 

Takker for all hjelp folk har å komme med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til BF3 er det skjermkortet som blir det avgjørende. Jeg bruker et HD7950 som er overclocket til 1050Mhz som gir meg ca 60-80 fps til en hver tid i BF3 1920x1080 all ultra, kjør derfor gjerne på med et HD7970 eller GTX680 dersom du skal spille i 1920x1080 eller mer.

 

Til ren spill PC:

 

CPU: i5 3570K

 

Hovedkort: Gigabyte GA-Z77-UD3H eller Asus P8Z77-V (De finnes i flere prisvarianter avhengig av ant connections på hovedkortet. Alle er OK, bare pass på at du har nok PICe dersom du skal ha SLI/CF. Jeg foretrekker Gigabyte.)

 

RAM: 8Gb DDR3, anbefaler disse fra Crucial Ballistix, høy hastighet 1600mhz, lav timings 8-8-8-24 (jo lavere jo bedre), veldig overclockings vennlige (2133mhz).

Det er også veldig greit at de er "low profile" for da passer de fint under store CPU kjølere. Jeg har en Noctua NH-D14 på min som tar MYE plass.

 

Skermkort: Nvidia Gtx670/680 eller AMD HD7950/HD7970, både 670 og 7950 kan overclockes til ytelse over et stock 680 eller 7970. De kan igjen klockes videre opp, se derfor gjerne etter et kort til pris som passer for deg og som har gigabyte sin Windforce 2x/3x kjøler på (stillegående og episke temperaturer).

 

Du trenger ca 500-600W for 1 skjermkort og 700-800W for 2 skjermkort. Se etter gold/silver/bronze plus rating.

 

Alternativt kan du kjøpe en FX-8320 med tilsvarende Hovedkort, dette er billigere, men ikke like egnet til gaming. Du vil nok trolig ikke merke forskjell i BF3. Jeg har en FX-8320 + HD7950 og kompisen min har en i5 3570K + HD7950, vi merker ingen forskjell når vi spiller på hverandres PC'er. Dette fordi spiller er så GPU avhengig, andre spill med dårlig multi-core/thread utnyttelse vil nok gjøre det bedre på en 3570K. Planetside 2 er et godt eksempel (kjører 2-3 cores effektivt).

 

Skal du ha kabinett så vil jeg anbefale Corsair serien, jeg har en Carbide 500R og har aldri vært mer fornøyd med løsningene/lyd/temperaturer og kabling (alt gjemmes).

Endret av Irathi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...