Gå til innhold

[Løst] Hjelp av valg med prossessor.


Anbefalte innlegg

Jeg driver og bygger en pc altså jeg har en gammel en og satt den sammen og skal legge på alt nytt. Så nå skal jeg velge prossessor eller ja skal velge i februar. Så det som er spørsmålet er om jeg skal velge i5 3570k eller i7 3770k og jeg kjønner at det kommer ann på litt forskjellig. Men for det meste kommer jeg til og spille mest bo2 css mw1 minecraft og kanskje senere farcry 3 muligens bf3. Ja værtfall borti den gruppa der og jeg redigerer aldri ting eller så og si aldri. For det meste bare en video hver 3. måned isåfall. Skal også ha en god ytelse så jeg går for gtx 660 når har jeg gtx 550. og hvist det blir i5 så blir det rett med vannkjøling på med engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til gaming trenger du ikke hypertreading, altså er det bortkastet å kjøpe i7. Velg i5 3570K.

 

Med vannkjøling: tenker du da på custom vannkjøling eller ferdig fabrikantversjoner? Hvis det første: spar pengene og kjøp deg et bedre skjermkort. Nvidia: 670, AMD: 7950 eller 7970.

 

Husk at til gaming er skjermkortet din viktigste komponent. Du trenger ikke mer enn i5 eller 8GB RAM til spill. Når det gjelder RAM er det så billig at det kan friste med mer, og det er igrunn ikke dumt. 16GB er veldig billig idag.

Lenke til kommentar

Kjøp i5-3570k med 7970 GHz. Ikke kjøp 660, den yter så mye dårligere!

ja skal ha 16 gb ram og ja da satser jeg nok for i5 men en ting jeg ikke kjønner er: hva er forskjellen på gtx serien og det 79 greine (har aldri prøvd det før)

Det er et mye bedre grafikkort! http://www.komplett....aspx?sku=757654

Du trenger ikke å teste det, bare les tester på internett :p

Endret av iFire
Lenke til kommentar

nvidia har mindre kranglete drivere, jeg ville gått for det. Jeg var Radeon-fanboy frem til jeg kjøpte meg gtx580, og jeg vil ikke tilbake :) Men dette er smak og behag. Begge deler er bra.

 

2000 for et skjermkort er kanskje litt for lite. Dropp 16 GB ram, og putt de hundrelappene du sparer (ned til 8 GB) på skjermkort. Hvis du kikker på H40 eller H60, kjøp heller cooler master hyper 212 evo, så putter du de hundrelappene der også på en GPU ... da har du et Gigabyte GeForce GTX 670 2GB Windforce 3X. Alternativ, hvis prisen må ned kan du kikke på f.eks Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost Clock.

Lenke til kommentar

nvidia har mindre kranglete drivere, jeg ville gått for det. Jeg var Radeon-fanboy frem til jeg kjøpte meg gtx580, og jeg vil ikke tilbake :) Men dette er smak og behag. Begge deler er bra.

 

2000 for et skjermkort er kanskje litt for lite. Dropp 16 GB ram, og putt de hundrelappene du sparer (ned til 8 GB) på skjermkort. Hvis du kikker på H40 eller H60, kjøp heller cooler master hyper 212 evo, så putter du de hundrelappene der også på en GPU ... da har du et Gigabyte GeForce GTX 670 2GB Windforce 3X. Alternativ, hvis prisen må ned kan du kikke på f.eks Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost Clock.

Har hatt begge, dvs. Både Nvidia, og AMD, og har hatt svært få, men problemer med begge, 16GB RAM er så billig at det nesten ikke er noe å spare ;)

Du kan IKKE sammenligne AMD CPU og AMD GPU :nei2: :hm:

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...