Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus P8B-E/4L


Anbefalte innlegg

Hei,

Har idag bygd ferdig den nye serveren min, men har hatt endel problem.

I starten når eg startet den opp, går viftene i rundt eit sekund før de stopper igjen, er av i nokre sekund så starter de opp igjen. Av og til stopper dette etter 3 forsøk og starter ikke på igjen. Men det har også skjedd att dette har holdt på til eg skrur av strømen. Men etter å ha prøvd litt forskjelig, starta den, men denne gangen peip den en lang og 2 korte, og hold på med dette til eg skrudde av strømmen. Men etter andre gangen eg gjor dette stoppet det og det var tilbake til av og på med strømen. Etter litt desperat feilsøking koblet eg inn ei vifte og merket da att den var tilbake til 1 langt pip og 2 korte. Koblet ut viften og er tilbake på av og på med strøm.

Etter litt søk på internett etter feilkoden virker det som skjermkort feil, men ettersom den skal bruke det interne kortet, tenkte eg att eg kunne teste med eit ekstern. Men samme feil da også. Tenkte eg kunne bytte ram brikken, men uten ECC. Da kommer det 4 korte pip. Er 1 langt og 2 korte om den er uten minnebrikker også. Har prøvd å ta ut og inn cpuen. Prøvd både med 8 og 4 pin strøm til hovedkortet i tilegg til den vanlige. Har tatt hovedkortet ut av kabinettet for å ungå kortslutning. Prøvd å resete bios ved å ta ut batteriet. Men forsatt ingen liv. Har prøvd med ei anna strømforsyning, men heilt likt

Tenkte det kan være best å spør her og eventuelt ka kompoent som kan være defekt. Er veldig usikker på om det er hovedkortet, cpuen, minnet.

 

Hovedkort: ASUS P8B-E/4L, Socket-1155

Minne: 1stk Kingston Server P. DDR3 1333MHz 8GB

Cpu: Intel® Xeon® Processor E3-1220V2

Endret av MSbone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei,

Sendte inn hovedkortet til Komplett de sa det kjørte en bios versjon som ville ha fungert på CPUen men de byttet den likevell til nyeste. De sa att det kan være problemer med de andre komponentene.

Har søkt litt rundt på internett og ser att CPUen vartfall skal funke. Har også testen den i et annet hovedkort der den startet.

 

Så da er egentlig problemet minnebrikken, lurer derfor om noen her vet om

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751785 vill funke med hovedkortet

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=633940

 

Har kun en minnebrikke, lurer da på om hovedkortet må ha 2 brikker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...