Gå til innhold

Fagprøve for elektriker


chriztr

Anbefalte innlegg

Jepp, sitter nå griseforskjøla og jobber med forberedninger til fagprøven min som starter i morgen. Trakk oppgaven i forrige uke, men har vært så forskjøla og sliten at det har gått veldig smått med forberedelsen. Prøvenemda skal nemlig se over mine beregninger o.l. før jeg faktisk kan få begynne med oppgavene.

Nå er jeg ganske så dritt lei av å sitte rett opp og ned og finskrive dette greiene her og har bare lyst til å legge meg for å sove. Oppgavene og det er ikke noe problem, det er bare det å bevise det skriftlig på noen ark hvordan jeg vil ha det og hvordan jeg har kommet frem til de valgene jeg kommer til å ta.

 

Hvor mye forventer prøvenemda å se at jeg har gjort i forberedelse?

Har et elanlegg, lite motoranlegg og en bit svakstrøm som oppgave. Har lagd tegninger for motoranlegget med rekkeklemmeskjema og internkoblingsskjema, elanlegget har jeg plassert materiellet, beregnet den lengste kursen (ser virkelig ikke behovet for å beregene de andre som er kortere mtp at strømføringsevnen blir bare bedre og minste kortslutningsstrøm blir uaktuell å se på kortere kurser), beregnet OV og skrevet en risikovurdering. Alt er ikke helt vakkert på papiret, men fult forståelig hvis man leser igjennom det.

Eneste jeg mangler (tror jeg) er en materialliste og evnt. FDV-dokumentasjon. Vet ikke helt om fdv-dokumentasjonen er nødvendig siden anlegget ikke er montert enda.

 

Uff.. Ble mye tekst. Håper på at noen tar seg tiden for å lese gjennom ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...