Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Suzuki gsx 750 es prosjekt


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en 14 år gammel gutt som har kjøpt en Suzuki gsx 750 es fra 1985, den lekker litt olje fra motoren og ene gaffelen og dynamoen har noen brente ledninger. Er det noen som har noen tips eller erfaringer rundt denne sykkelen som kan hjelpe meg? Målet med dette prosjektet er å fikse den opp og selge den til våren for å få penger til en lettsykkel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Utrulig hva som kan reddes. Lekasjen i gaffelen er bare et simmerring. Den kan fint byttes. Lekasjen fra motoren kan også fikses, men kommer ann på hvor lekasjen er med tanke på hvor mye jobb. Jeg holde på med min GSX750 81 mod nå. Den har jeg tatt av sylinderene for å bli kvitt en lekasje jeg hadde mellom sylinder og motorblokk. Tar så i samme slengen en total overhaling av avplukkede deler. Nye pakninger og tetninger, honer sylindere og nye stempelringer, sliper ventiler etc. Deler kan du handle hos wemoto.com (butikk i England med det meste av deler til GSX'n). Dynamoen kan muligens loddes. Kommer ann på hvor sakene er brent. Og jeg ville også ha sjekket hvorfor de er brent. Kortsluttning et sted?

 

Lykke til med overhalingen, og kos deg med jobben.

 

Hilsen Ole Johnny :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...