Gå til innhold

Alternativ rute fra Kongsberg til Egersund?


r2d290

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg tenkte å kjøre fra Kongsberg til Egersund når snøen smelter. Jeg kan velge å ta ruten som Google foreslår som er lenger, tar lenger tid, og inneholder bom-passering,

Eller den ruten som jeg snekret sammen selv, som er 100km kortere, tar kortere tid, og er fri for bompasasjer.

 

Jeg har sett litt på google street view på ulike områder av denne strekningen. Det er stort sett så smale veier at det ikke er gul-stripe, men til gjengjeld ser det lite trafikert ut, og jeg antar jeg kan holde grei fart store deler av veien.

 

Noen som har kjennskap til denne ruten i forhold til Google sitt forslag?

 

Edit: kjøredag: torsdag og fredag

Endret av r2d290 waits for Obi-Wan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tar alternativ A) så må du vente til mai, tror jeg det er. For veien er som du kanskje vet, vinterstengt.

Men jeg ville heller kjørt Notodden - Hjartdal - Seljord (E134) i stedet for ditt alternativ mot Bø over Resjemheia.

Veien over Suleskar er et helvete å kjøre på dagtid i ferieperioden, da det er ca 100.000 bobiler der, og veien er i mange km strekning like bred som en stk bobil....

Ta med noe mat og drikke i bilen, for det er langt mellom spisesteder på denne ruten etter Høydalsmo.

 

Alternativ B) er jo ruten "alle" velger, så har du ikke kjørt A) før, prøv den for ihvertfall å ha opplevd den flotte kjøreturen det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...