Gå til innhold

Iphone forandrer barnas oppførsel!


Anbefalte innlegg

Som alle dager trasker jeg rundt i sentrum og shopper, spiser osv. Jeg stikker innom et bra senter, og hva ser jeg ? En gjeng 7-åringer med 4s og 5. De bruker moderne klær samt ny york caps, tights etc. Disse plaggene er beregnet for ungdommer Forventet egentlig at dagens unge brukte fargerike, barnslige klær som jeg gjor da jeg gikk i 2-klasse! Forandringen fryder, ikke i dette tilfellet... De hylte og skrek samtidig som de tok bilder av hverandre og postet de på snapchat og face! Sånne mobiler koster flere tusen kroner, må innrømme at jeg ble en smule misunnelig (har ikke økonomi til slikt).

 

Foreldre, reager!!

 

Synes du egentlig at barn burde eie en mobiltelefon i det hele tatt ?

 

Trenger svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som alle dager trasker jeg rundt i sentrum og shopper, spiser osv. Jeg stikker innom et bra senter, og hva ser jeg ? En gjeng 7-åringer med 4s og 5. De bruker moderne klær samt ny york caps, tights etc. Disse plaggene er beregnet for ungdommer Forventet egentlig at dagens unge brukte fargerike, barnslige klær som jeg gjor da jeg gikk i 2-klasse! Forandringen fryder, ikke i dette tilfellet... De hylte og skrek samtidig som de tok bilder av hverandre og postet de på snapchat og face! Sånne mobiler koster flere tusen kroner, må innrømme at jeg ble en smule misunnelig (har ikke økonomi til slikt).

 

Foreldre, reager!!

 

Synes du egentlig at barn burde eie en mobiltelefon i det hele tatt ?

 

Trenger svar

 

iPhone forandrer barnas oppførsel? Andorid is the way to go! :tease:

 

Hjertelig Trololo

 

-Fandens Oldemor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som alle dager trasker jeg rundt i sentrum og shopper, spiser osv. Jeg stikker innom et bra senter, og hva ser jeg ? En gjeng 7-åringer med 4s og 5. De bruker moderne klær samt ny york caps, tights etc. Disse plaggene er beregnet for ungdommer Forventet egentlig at dagens unge brukte fargerike, barnslige klær som jeg gjor da jeg gikk i 2-klasse! Forandringen fryder, ikke i dette tilfellet... De hylte og skrek samtidig som de tok bilder av hverandre og postet de på snapchat og face! Sånne mobiler koster flere tusen kroner, må innrømme at jeg ble en smule misunnelig (har ikke økonomi til slikt).

 

Foreldre, reager!!

 

Synes du egentlig at barn burde eie en mobiltelefon i det hele tatt ?

 

Trenger svar

12 åringen min har en android(billig) telefon, kommer antagligvis til å oppgradere denne til et eller annet til rundt 2000,- i år.

9-åringen arvet storebrors Nokia 1211 i fjor, får å kunne ringe hjem hvis det var noe.

6-åringen stjeler Tab'en når han har muligheten...

 

Ja, jeg synes barna burde eie mobiltelefon, i første omgang for å kunne ringe hjem eller venner.

Resten.... tja.... er ikke særlig stor tilhenger av sosiale medier selvom det kan være en greit måte å holde kontakt på, men det slår uansett ikke omgang med venner i den virkelige verden hvor man gjør aktiviteter sammen.

Men telefoner til 4-5000,- tja, noen foreldre trenger vel å føle at noen holder barna i ånde mens de er opptatt med å jobbe og gjøre karriere?

Lenke til kommentar

Tror du ikke det samme skjer med en Androidtelefon til 5000? Håper det er ironi.. :)

 

Nei, det var det som var meningen med fleipetegnet. Hadde ikke gått an å ta det jeg skrev seriøst, jeg bare fleiper litt. Men om det er sant eller ikke, så er Android-telefoner kjent for å være mer solide enn iPhone. Om dette er sant eller ikke er en annen sak.

Lenke til kommentar

Nei, det var det som var meningen med fleipetegnet. Hadde ikke gått an å ta det jeg skrev seriøst, jeg bare fleiper litt. Men om det er sant eller ikke, så er Android-telefoner kjent for å være mer solide enn iPhone. Om dette er sant eller ikke er en annen sak.

Ja, men Nexus 4 er jo dritt.. Glassbakside, dårlig AUX-inngang, ikke utskiftbart batteri og greier.. Men mange andre mobiler har bra kvalitet! Som HTC og Samsung sine :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...