Gå til innhold

[Løst] Dårlig signalstyrke på 5 GHz WiFi


Weeb91

Anbefalte innlegg

Hei. Stusser litt over signalet på nettverket mitt. Har en Asus RT-N56U dualband ruter, og Netgear N600 Dualband USB nettverksadapter(WNDA3100 v2)

Ruteren står ca 6-7 meter unna, på et annet rom.

På 2,4 GHz får jeg full signalstyrke, men på 5 GHz, får jeg bare middels (2av5 streker)

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Har nylig oppdatert driver på adapter og ruteren

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må huske at 5ghz er mye mer sensitiv for forstyrrelser og vegger i mellom. Her hjemme kan jeg ikke sitte og surfe på 5gz da jeg mister nett hele tiden. flytter jeg meg til rommet hvor routeren står går det fint, da detter ikke nettet ut.

 

5GHz har større dempning gjennom vegger, så det høres ikke unaturlig ut at du får svakere signal.

Som KK sier så er ikke signalstyrke og signal/støyforhold det samme og du kan godt få bedre hastighet på 5GHz, selv om du har svakere signalstyrke.

 

Du kom meg vist i forkjøpet:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar!

Har vært påkoblet 5 GHz tidligere, da sto PCen litt over en meter lenger unna, da datt jeg ut stadig vekk, nå holder det seg stabilt etter jeg flyttet den. Hastigheten er raskere vil jeg påstå, har ikke testet fult ut enda.

 

btw veldig fornøyd med Asus ruteren, Aldri hatt bedre ruter før :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...