fudun Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Skrevet 5. desember 2003 bludern: Heisann, at spesifikasjonene er de samme er kanskje drøyt å si, men for meg er det ett fett om det er parallellport osv, trenger egentlig bare et rent fungerende access punkt og en switch. Får håpe jeg ikke hater denne like mye som knut hos barbara, han var heldig med Asusen ihvertfall. Hvis denne heller ikke vil hjemme hos meg, så gir jeg opp og venter til det kommer noe bedre i prisklassen. Så får jeg heller snuble i kabler en stund til... For mellomlegget fikk jeg en ekstra switch og 20m nettverkskabel fra Komplett (noe jeg er veldig fornøyd med), så det skal ikke mye til for å gå over til kabler her. Har ikke særlig lyst til å borre for mye i de feite bæreveggene her da...
perms Skrevet 27. desember 2003 Skrevet 27. desember 2003 (endret) Ser at en del har problemer med rekkevidden på WL-500g. Det er mulig å sette opp utgangseffekten på denne fra 19mW til maksimum 84 mW. Dette gjøres slik: 1) Gå inn på ruteren på følgende adresse (eller den adressen om ruteren din har): http://192.168.1.1/Main_AdmStatus_Content.asp 2) I feltet "System Command" skriver man wl -i eth2 txpwr og trykk Refresh-knappen for å se hva utgangseffekten er satt til i øyeblikket. Ikke trykk Enter. Skriv wl -i eth2 txpwr 84 og trykk Refresh-knappen for å sette på maks utgangseffekt. Det er også mulig å justere effekten ned fra default 19mW helt ned til 1mW med samme kommando. Jeg vet ikke hvordan ruteren vil fungere over tid med denne utgangseffekten, da jeg selv ikke har behov for høyere effekt. Har prøvd det for å se at signalet blir stereke/svakere, noe som kan bekreftes. Jeg vet heller ikke om garantien blir berørt om denne kommandoen brukes. En annen spurte her om Logitech Quickcam Pro 4000 fungerer sammen med denne ruteren, og det kan jeg bekrefte at det gjør. Endret 27. desember 2003 av perms
Linuxguru Skrevet 29. desember 2003 Skrevet 29. desember 2003 Off topic, men vet noen hvor jeg kan kjøpe dette produktet nå - enten over nett eller disk? I de nettshopene jeg har funnet det, er de utsolgt til uti februar 2004 (!) og de har vært det en god stund også.
EZAccess Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 Når det gjelder å koble til eksterne lagringsenheter så tror jeg de "fleste" fungerer. Jeg har selv koblet til en gammel 250MB Iomega Zip disk, og den fungerer bra, bortsett fra at det går veldig tregt.
fudun Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Skrevet 7. januar 2004 Dang, perms... Det der skulle jeg ha funnet ut før. Er sånt mulig å gjøre med en Fujitsu-Siemens også? Noen bra websider for sånt?
PropsAreForBoats Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Jeg bestilte en ASUS WL500-G fra PCUtstyr.no før jul, men den står nå med antatt levering 09FEB04. Ble litt skremt av tråden her, og lurer på om jeg skal kansellere bestillingen. Har NGT ADSL med Netopia router, er det spesielle problemer med dette kombinert med ASUS'en? Trenger en router til å koble sammen to desktop'er via kabel, og en laptop via 802.11g. Samt at det hadde vært kjekt å koble printeren (USB) til routeren også. Råd /anbefalinger mottas med takk!
jevel Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Jeg hadde NGT med Netopia og ASUSen. Hvis den du får oppfører seg som den jeg hadde er det stor sannsynlighet for at du bør unngå ASUS. Mitt råd? Kjøp 3COM! -KJ
dsgf Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Jeg bestilte en ASUS WL500-G fra PCUtstyr.no før jul, men den står nå med antatt levering 09FEB04. Ble litt skremt av tråden her, og lurer på om jeg skal kansellere bestillingen. Har NGT ADSL med Netopia router, er det spesielle problemer med dette kombinert med ASUS'en? Trenger en router til å koble sammen to desktop'er via kabel, og en laptop via 802.11g. Samt at det hadde vært kjekt å koble printeren (USB) til routeren også. Råd /anbefalinger mottas med takk! Mange av problemene nevnt her har retta seg med de siste firmware-oppgraderingene. Det er ihvertfall min erfaring. De har kommet ganske hyppig, det synes jeg er en bra ting:)
perms Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Dang, perms... Det der skulle jeg ha funnet ut før. Er sånt mulig å gjøre med en Fujitsu-Siemens også? Noen bra websider for sånt? fudun, ja det finnes forum og web-sider for dette. De jeg har sett på er: http://www.chupa.nl/forum (Kun ASUS) http://erhnam.demon.nl/asus-wlan-hack (Kun ASUS) http://www.broadbandreports.com/forum/othermfg (alle typer) Om det går å forandre utgangseffekten på den ruteren du refererer til vet jeg ikke.
thaoluan Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Jeg er godt fornøyd med Asus500g, alt fungere bra hos meg. Plug inn en USB disk og fikk ftp-server med en gang. Men kan dere ekspert hjelpe meg trinn for trinn om hvordan jeg konfiguerer slik at folk ut på internet kan se min ftp-server. (Jeg har lest manual men ikke forstår helt, jeg er ikke flink som dere, vet bare at jeg må lage en virtual server, men hvordan?) . Det er kansje noen ute som også vil sette opp ftp-server så jeg setter veldig stor pris for en godt norsk brukerveileding...Tusen takk for hjelp.
Thorz Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Jeg skal bytte min SMC barricade-G og Cardbuss kort for denne Asusen + Asus 54g kortet. Jeg liker mye den USB funkjonen, men er litt redd å ha også problemmene som dere har hatt. Transaksjonen går gjennom Komplett.no fordi jeg kjøpte de SMC enhetene der 8 måneder siden og har vært gjennom SMC RMA allerede.
jevel Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Jeg er godt fornøyd med Asus500g, alt fungere bra hos meg.Plug inn en USB disk og fikk ftp-server med en gang. Men kan dere ekspert hjelpe meg trinn for trinn om hvordan jeg konfiguerer slik at folk ut på internet kan se min ftp-server. (Jeg har lest manual men ikke forstår helt, jeg er ikke flink som dere, vet bare at jeg må lage en virtual server, men hvordan?) . Det er kansje noen ute som også vil sette opp ftp-server så jeg setter veldig stor pris for en godt norsk brukerveileding...Tusen takk for hjelp. Dette avhenger i stor grad av hvilken ISP du har. -KJ
Thorz Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 har lest at printer som er koblet via USB porten på den Asusen fungerer treg. Kan dere som har denne routeren bekrefte dette, eller fungerer den helt fint? Jeg leste den på dinside sin review.
twarr Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 Jeg også er en av de som har tenkt å bestille denne, men tviler... jeg har mimer (adsl.no) og der så har modemet innebygd DHCP.. er alle de feilene som dere nemner rettet? Jeg har 1 stasjonær som skal kobles til (kabel), en stasjonær som skal ha trådløs og en bærbar som skal være trådløs.. jeg bør vel i alle fall kjøpe kun asus sitt utstyr? jeg har aldri hatt trådløst nettverks-utstyr før, men har veldig lysst til å kjøpe denne, spesiellt på grunn av usb utgangen og printerserver.. vil dere fraråde meg å kjøpe denne? og sist, men ikke minst: er det noen web-butikker som har denne inne?
arosenhave Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 ASUS 500-WL funker helt greit for meg. Hadde problemer med at jeg mistet signal i begynnelsen, men jeg fant ut at problemet lå i programvaren som koplet opp (hadde et asus 100wl kort i den bærbare). Etter at jeg lot den innebygde programvaren i XP eller en annen programvare (f.eks. fra Bradcom) styre kortet har det vært dønn stabilt. En den andre småkrøll har også rettet set etter at jeg har oppgradert til siste versjon av firmware på ruteren. Sliter litt med å konfigurere brannmuren ut mot internett, men det kommer vel litt av min egen kunnskap om de tingene. Når det gjelder ftp serveren, så støtter den kun lesing og skriving til FAT32 filsystem, og dermed ikke disker over ca 10GB. Lesing fra NTFS skal vist gå, men kan ikke skrives til. Eksterne HD må ofte ha ekstra strømforsyning da utgangseffekten på USB porten på ruteren er noe laber. For å gjøre ftp serveren "synlig" på Internett kan man for eks. bestille et dynamisk domene fra www.dyndns.org eller bruke IP adressen direkte. Lykke til
Thorz Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 (endret) Asus WL-500g hos Komplett.no Takk, men det står enda Antatt 2004-02-27. Endret 11. februar 2004 av Thorz
Maxmix Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 (endret) hmm absolutt ingen som har asus 500g inne på lager da? har funnet i usa, på lager,kommer da på 970 med frakt og toll... men blir jo litt lang leveringstid der og da... finnes det ikke noen andre bra alternativ til denne asusen, som har usb og PPPoE? Endret 11. februar 2004 av Maxmix
thaoluan Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Jeg har problem med Webcam som henger på Usb port på router, får ikke se full motion video fra internet, får feil melding om activeX og Refresh , hvis jeg klikker videre se jeg kun svart, hvit bilde med oppdatering 5 sekund / 1 bilde , selv om jeg åpner alt det som har med activeX i internet explorer. Men det funker veldig bra på inside lokalt nett. Hva som mangler her ? Noen kan hjelpe meg ? Takk !
Gjest Slettet-66d37 Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Sliter med å få tak i den jeg skulle gjerne kjøpt den, men ingen steder som har den på lager jo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå