Gå til innhold

[Løst] 2D til 3D-konvertering på Netflix


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp fått satt igang 3d-funksjonen på min Samsung-tv, og tenkte å prøve 2D til 3D-konvertering på Netflix. Det vil si, jeg prøvde ved å starte en film på netflix, men da jeg trykket inn 3D-knappen på remote'n, var det ingen reaksjon. Vil det si at Netflix ikke støtter den funksjonen, eller at Tv'en ikke gjør det?

På forhånd hadde jeg også gått inn på settings i menyen og satt den til å velge 2d->3d dersom jeg trykker inn knappen på remote'n. Som sagt, ingen reaksjon.

Noen som vet om det er noen settinger som ikke er satt riktig eller funker det rett og slett ikke?

 

Thx :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte at siden netflix kjøres ifra en app i SmartTV modulen så er det ikke uttrolig at bildene generert ifra en slik App ikke kan kjøres gjennom den samme bildebehandlingen som kreves for 2D-to-3D konvertering.

 

Du kan jo prøve med YouTube eller Vimeo videoer i SmartTV, eller ting spillt av fra usb-pinne.

Lenke til kommentar

Løst:

 

Youtube og Netflix funker ikke med denne 3d-funksjonen. Tydeligvis er det bare sånn, bortsett fra med eksempelvis appen Explore 3D, som er ment for 3d-visning.

Løsningen ble å kjøre Netflix via Xboxen, som da er koblet til tv'en via HDMI. 3d-effekten på Netflix derimot var så som så. Ettersom en ikke får et helt klart HD-bilde heller, ble det noe blurry og ikke helt dybdefølelse. Dette kan kanskje justeres på manuelt i 3D-settingene..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...