Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som vet noe om onecall og 4g? tenker da mer spesifikt på iphone 5. Har hørt at telenor snart åpner for 4g til iphone og siden onecall låner nettet til telenor så hadde det vært fint om det hadde kommet for meg også, men er det noen som VET om det er sånn det funker? eller kan det hende at onecall ikke vil leie 4g av noen grunner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at Telenor åpner for 4G for leietakere gratis med det første, og tviler på at One Call ønsker å betale for dette. Så etter vårens frekvensomlegging til Telenor der iPhone 5 vil ha 4G vil det definitivt ikke virke med One Call.

 

One Call vil gjøre det så enkelt og billig som de kan, det ser du ved at de velger å droppe abonnementsalg hos forhandlere og dropper tilleggstjenester som BankID på mobil (Telenor-selskapene), 2for1 på kino (TeliaSonera-selskapene) og FriFamilie-løsninger (Netcom og Telenor), så jeg tviler derfor på at One Call går for dette.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tviler på at Telenor åpner for 4G for leietakere gratis med det første, og tviler på at One Call ønsker å betale for dette. Så etter vårens frekvensomlegging til Telenor der iPhone 5 vil ha 4G vil det definitivt ikke virke med One Call.

 

One Call vil gjøre det så enkelt og billig som de kan, det ser du ved at de velger å droppe abonnementsalg hos forhandlere og dropper tilleggstjenester som BankID på mobil (Telenor-selskapene), 2for1 på kino (TeliaSonera-selskapene) og FriFamilie-løsninger (Netcom og Telenor), så jeg tviler derfor på at One Call går for dette.

 

Bare for og nevne det,så har One call ikke bare fri familie løsning,men fri bruk til alle de måtte ville ringe til avhengig av abonnement,men i tillegg så kan de som har et av disse abonnement også ringe gratis til alle fast telefoner og alle mobil aperatører uansett leverandør uten ekstra kostnad,det er det vel ikke alle operatører som kan.Så har de faktisk 2 abonnement med fri bruk,jeg for min egen del har det billiste av disse og ringe så mye jeg vil,inkl sms,mms og data surfing hver mnd ut året.Men ta med i betrakning at dette er mitt bruk,men vi har abonnement som kjører mer på sms og data også.Så og si at One call ikke har fri familie er bare tull,de har mer fri familie enn Telenor og andre selskap etter min mening,betaler samme pris jeg uten ekstra kostnad selv om jeg ringer en med et annet abonnement og om jeg ringer i flere timer pr dag så spiller ikke dette noen rolle,regningen er like lav den.Det er også derfor jeg loker Onecall bedre enn de andre fordi jeg får mer for penge og utbytte er større,og dessuten så tjener jeg penger på mitt forbruk gjennom Onecall,det får en ikke til med noen av de andre selskapene,der er det bare utlegg og betal for ditt forbruk,og det er det,ikke rettferdig spør du meg,men sånn er det bare.

Lenke til kommentar

One Call har ikke 4G, og vil ikke få det med det første.

Og forresten, Djuice er så og si like billig som OneCall, og de selges i butikker.

 

Om Onecall ikke har dette enda,så trenger ikke jeg 4g enda,fordi jeg er fornøyd mer den farta jeg har og si at Djuice er omtrent like bra som Onecall er vel og ta ganske hard i synes jeg,prisene her kan ikke sammen lignes,da onecall har abonnement som gjør at du ringer gratis til alle fast telefoner og alle mobil uansett leverandør uten pris tillegg,men til fast lav pris,så kan mann vel ikke si at Djuice er like bra.

 

Jeg har hatt Djuice selv for mange år siden og jeg synes ikke det var mye og skryte av,det eneste de kan få litt ros for er dekningen,men den er på vei til og bli bygd ut over det ganske land,så alle etterhver får like kår,og da skal ingen lenger kunne klage.

 

Jeg vil holde meg til Onacall jeg da de er best i mine øyne,og i tillegg når jeg tjener penger på mitt forbruk ved og bruke min mobil,så vil jeg haller tjene pengene selv enn og gi dem til dyre Telenor ivertfall.

Lenke til kommentar

One Call har ett abonnement som kun sett utifra inkludert bruk og pris, som overgår Djuice sine, og det er Fri. Der har One Call fri bruk for 399,- mot Djuice som har 2000 min/SMS/MMS og 4000 MB data for samme pris. Thats it.

 

Ellers kan jeg ramse opp fordelene jeg har med Djuice:

 

- + WiMP. Jeg hadde betalt for Wimp uansett, men med denne tjenesten får jeg 500 MB ekstra gratis i måneden.

- BankID på mobil. Orker ikke å drasse med meg kodebrikken overalt. Veldig lettvint å kunne bruke BankID på mobil på jobb, på mobilbank, på besøk hos andre osv.

- "Alle" butikker fører Djuice-abonnement. Ødelegger jeg eller mister SIM-kortet drar jeg innom nærmeste Telekiosken/Elkjøp/Lefdal/Spaceworld/Expert etc. og henter ut nytt med en gang istedenfor å måtte vente flere dager.

- Billigere telefoner. Å punge ut 4-5000 kr med en gang er sjelden fristende. Å betale fra 1,- til 1000,- for å få en telefon og atpåtil spare 500-1000 kr på telefonens totalpris passer meg godt.

 

Ellers er det småting som eFaktura, 4G, service hos forhandler, kundeservice 365 dager i året osv. som jeg setter pris på, men som ikke hadde vært avgjørende. Det som er punktlistet er avgjørende for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...