Gå til innhold

[Løst] Sliter med "hosting" av Garry's Mod-server


Gjest Slettet+412

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+412

Heisann!

 

Jeg hadde nemmelig tenkt å starte en egen "DarkRP" server på Garry's Mod hvor vennene mine og jeg kunne spille.

Problemet mitt er at ingen kan joine meg selv om jeg har åpnet en "haug" med porter. Jeg har prøvd masse forskjellig men ingenting har funket. Jeg er nå gått tom for idér og trenger hjelp til å få dette til. Jeg har en Jensen Air:Link 89300 som jeg har stående på rommet. Leverandøren min er Canal Digital.

Jeg har hatt mistanker om at Canal Digital kanskje har sperret denne muligheten men vet ikke helt sikkert. Tusen takk for all hjelp dere kan bidra med.

 

Mvh: Kromskallen

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Problemet skyldes Canal Digital. Kjørte et søk og over 100 porter er stengt takket være dem.

Skal ringe dem i morgen og be dem åpne de portene jeg trenger.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

"Kjørte et søk og over 100 porter er stengt takket være dem."

- Vis meg gjerne denne listen, tror det ikke før jeg ser det.

 

Canal Digital sperrer ikke porter i rangen 27000-27099. Iallefall ikke etter min viten, jeg har tidligere hjulpet masse CD-kunder med å åpne portene til HLDS/SRCDS, aldri møtt noen komplikasjoner. Ser ingen grunn for at portene skal være sperret kun hos deg / evt. ditt distrikt. I værstefall så er det noen endringer som skjer hos dem i nåtid.

 

På den andre siden så er AirLink-routere noe herp på så alt for mange områder, dette ink. port-åpning. Er man heldig slipper en unna med å kun åpne port 27015 (UDP og TCP), men, kan også være nødvending å åpne 27005 (-frem til 27014 i særtilfeller) (TCP). Alt etter router så har jeg måtte i tilegg åpnet forskjellige porter.

Endret av warpie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

"Kjørte et søk og over 100 porter er stengt takket være dem."

- Vis meg gjerne denne listen, tror det ikke før jeg ser det.

 

Canal Digital sperrer ikke porter i rangen 27000-27099. Iallefall ikke etter min viten, jeg har tidligere hjulpet masse CD-kunder med å åpne portene til HLDS/SRCDS, aldri møtt noen komplikasjoner. Ser ingen grunn for at portene skal være sperret kun hos deg / evt. ditt distrikt. I værstefall så er det noen endringer som skjer hos dem i nåtid.

 

På den andre siden så er AirLink-routere noe herp på så alt for mange områder, dette ink. port-åpning. Er man heldig slipper en unna med å kun åpne port 27015 (UDP og TCP), men, kan også være nødvending å åpne 27005 (-frem til 27014 i særtilfeller) (TCP). Alt etter router så har jeg måtte i tilegg åpnet forskjellige porter.

 

Hvis 65 porter er stengt og kun 2-3 er åpne, da er det CD. Jeg kan godt finne listen etterpå men er ganske så sikker på at det er CD. Jeg har prøvd alt men ingen av dem ser ut til å virke, selv om det faktisk skulle ha gjort det. En venn av meg gjorde det samme på min som han hadde gjort på sin Jensen-ruter og han klarte umiddelbart å hoste CSS server mens det feilet hos meg. Hvis han får det til og ikke jeg, da er det noe som ikke stemmer her.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Bruk dette programmet for å sjekke om portene er åpne.

 

Sjekk hvilken ipadresse du har på internettporten til routeren din.

Starter den på 192.x.x.x så har du et routermodem fra GET og må forwarde portene to steder.

Har du derimot denne adressen, så har du et modem. Da bør du i såfall koble PC rett i modem og resette modemet etterpå. Etter en liten stund (noen minutter) vil du kunne koble deg til internett og kan teste om du får åpne porter. Er de åpne nå, så ligger problemet i routeren.

Lenke til kommentar

På portforward så skriver de en hel rekke porter som burde åpnes for netopp din router:

http://portforward.c...ke_-_Source.htm

 

Du kan like gjerne åpne portene i BÅDE Virtual Server og Port Forwarding, om bare en av de ikke fungerer, det KAN være til hjelp.

 

Jeg likte ikke helt den listen, men kan hende det setter deg på sporet. Jeg ville vært skeptisk til de tre første portene de ønsker at du åpner, men har selv måtte åpnet en liste som minner om den listen, vet med sikkerhet at STEAM bruker port 1200, men skal egentlig ikke måtte åpne denne for en spillserver. De tre andre er jeg usikker på hvorfor du oppforres til å åpne (3478, 4379-4380).

 

Husk å teste med porgrammet som Skrotnes viser til!

 

Jeg ville også endret den siste port-rangen fra:

- 27000-27050 (UDP/TCP)

til:

- 27005-27014 (UDP)

- 27015 (UDP/TCP)

- 27016-27030 (UDP)

 

Et par andre tips:

Kan være smart å gi routeren ~30 sekunder reboot (dra ut strømmen ~30sek) etter at du har åpnet portene, det har en kjelden gang hulpet meg på drit-routere... Husk at du må gi dine venner din WAN-IP, og du skal selv bruke din LAN-IP.

 

Du burde ikke være "ingame" på annen server (enten det er CS, CSS, eller CSGO - alle bruker samme port), mens dine venner forsøkere å koble til serveren din. Har erfart at det kan føre til problemetikk.

Endret av warpie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

På portforward så skriver de en hel rekke porter som burde åpnes for netopp din router:

http://portforward.c...ke_-_Source.htm

 

Du kan like gjerne åpne portene i BÅDE Virtual Server og Port Forwarding, om bare en av de ikke fungerer, det KAN være til hjelp.

 

Jeg likte ikke helt den listen, men kan hende det setter deg på sporet. Jeg ville vært skeptisk til de tre første portene de ønsker at du åpner, men har selv måtte åpnet en liste som minner om den listen, vet med sikkerhet at STEAM bruker port 1200, men skal egentlig ikke måtte åpne denne for en spillserver. De tre andre er jeg usikker på hvorfor du oppforres til å åpne (3478, 4379-4380).

 

Husk å teste med porgrammet som Skrotnes viser til!

 

Jeg ville også endret den siste port-rangen fra:

- 27000-27050 (UDP/TCP)

til:

- 27005-27014 (UDP)

- 27015 (UDP/TCP)

- 27016-27030 (UDP)

 

Et par andre tips:

Kan være smart å gi routeren ~30 sekunder reboot (dra ut strømmen ~30sek) etter at du har åpnet portene, det har en kjelden gang hulpet meg på drit-routere... Husk at du må gi dine venner din WAN-IP, og du skal selv bruke din LAN-IP.

 

Du burde ikke være "ingame" på annen server (enten det er CS, CSS, eller CSGO - alle bruker samme port), mens dine venner forsøkere å koble til serveren din. Har erfart at det kan føre til problemetikk.

 

Vurderer å prøve meg på virtual server. Har åpnet portene som sagt men den vil fortsatt ikke åpne dem. Jeg sjekket på nettet og hver gang jeg skrev inn f.eks 27015 så sa den at den var fremdeles stengt.

Jeg har prøvd en rekke men alle dem viser seg til å være stengt selv om dem skal være åpne.

Jeg skal screenshot'e hva jeg har gjort også får dere se om det er riktig. Har ikke prøvd å koble ut strømmen på ruteren men har rebootet den via chrome. Jeg har forresten også prøvd å søke etter serveren men den komme ikke opp selv om den skulle vært på "master list".

 

 

Jeg surret litt med GET siden jeg har samme selv, men resten gjelder uansett :)

 

Åja, hehe. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

På portforward så skriver de en hel rekke porter som burde åpnes for netopp din router:

http://portforward.c...ke_-_Source.htm

 

Du kan like gjerne åpne portene i BÅDE Virtual Server og Port Forwarding, om bare en av de ikke fungerer, det KAN være til hjelp.

 

Jeg likte ikke helt den listen, men kan hende det setter deg på sporet. Jeg ville vært skeptisk til de tre første portene de ønsker at du åpner, men har selv måtte åpnet en liste som minner om den listen, vet med sikkerhet at STEAM bruker port 1200, men skal egentlig ikke måtte åpne denne for en spillserver. De tre andre er jeg usikker på hvorfor du oppforres til å åpne (3478, 4379-4380).

 

Husk å teste med porgrammet som Skrotnes viser til!

 

Jeg ville også endret den siste port-rangen fra:

- 27000-27050 (UDP/TCP)

til:

- 27005-27014 (UDP)

- 27015 (UDP/TCP)

- 27016-27030 (UDP)

 

Et par andre tips:

Kan være smart å gi routeren ~30 sekunder reboot (dra ut strømmen ~30sek) etter at du har åpnet portene, det har en kjelden gang hulpet meg på drit-routere... Husk at du må gi dine venner din WAN-IP, og du skal selv bruke din LAN-IP.

 

Du burde ikke være "ingame" på annen server (enten det er CS, CSS, eller CSGO - alle bruker samme port), mens dine venner forsøkere å koble til serveren din. Har erfart at det kan føre til problemetikk.

 

Nå kobla jeg nettopp vekk ruteren og er plugget rett inn i fibermodemet.

Dessverre funker det heller ikke og nå har jeg ingen anelse på hva jeg skal gjøre.

Ingen kan fremdeles joine meg og portene er fremdeles stengt.

Lenke til kommentar

Jeg hiver meg på det Skrotnes sier, sjekk PC-en din sin IP-adresse, ETTER at du har koblet deg rett i modemet.

 

Som Skrotnes skriver, for å skjekke IP-addresse til din maskin kjører du følgende:

 

STARTMENY -> Run/Kjør -> Skriv: cmd -> Skriv: ipconfig

 

Da burde du få en IP-adresse som IKKE starter med følgende tall:

192.x.x.x

10.x.x.x

- Om du har innstilt windows til å ha statisk IP, så må du fjerne det før du tester.

Om du har en av de nevnte IP-seriene selv når du er koblet rett i modemet, så er det altså et routermodem...

Endret av warpie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Måtte faktisk fjerne statisk IP fordi ellers hadde jeg ikke komt meg på nettet ettersom at jeg er koblet rett i modem. Er ikke tilkoblet en ruter nei.

Tok et bilde av hva jeg fikk i cmd.

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+412

Ser ut som det funker alikevell. Jeg startet et nytt spill med 8 spiller "slots". Vennene mine og jeg brukte Hamachi men så plutselig kunne folk joine meg uten behov for Hamachi. Så jeg prøvde uten å kjøre Hamachi selv og det funker som bare f. :w00t:

 

Takk for all hjelpen uansett. :)

Lenke til kommentar

Du MÅ forsikre deg om at du har softwarebrannmur aktivert. Du finner hvertfall Windows sin egen via kontrollpanelet. Uten en slik brannmur vil maskinen din være vidåpen for angrep fra internett.

 

How can I be sure that Windows Firewall is on?

 

 

 

Windows Firewall is on by default in this version of Windows. To make sure it has not been turned off, follow these steps:

 


  1. Open Windows Firewall by clicking the Start button 4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33_47.png, clicking Control Panel, clicking Security, and then clicking Windows Firewall.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...