Gå til innhold

Koble iMac til Bose Lifestyle V35, bilde men ingen lyd


Anbefalte innlegg

Tilkobling av iMac fungerte utmerket til min forrige hjemmekino. Oppgraderte i helgen til Bose Lifestyle V35, men fikk problemer da eg skulle koble til Imac (2009) min.

 

På det gamle anlegget benyttet eg Mini Dvi til HDMI + Jack til Rca for lyd. Prøvde dette også nå, men får kun opp bilde. Problemet ligger nok i at anlegget ikke skjønner at de hører sammen. Så må få "paret" denne koblingen, men googlesøk har gitt null resultat.

Noen som har erfaring med dette?

 

baksiden av Bose konsoll: http://home.comcast.net/~wajeehanaz/pwp ... 286%29.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På det gamle anlegget benyttet eg Mini Dvi til HDMI + Jack til Rca for lyd. Prøvde dette også nå, men får kun opp bilde. Problemet ligger nok i at anlegget ikke skjønner at de hører sammen. Så må få "paret" denne koblingen, men googlesøk har gitt null resultat.

Hva med å lese bruksanvisningen....? Regner med at det er en innstilling i systemet fordi det ser ut som det er lydinnganger til hver HDMI-inngang.

Lenke til kommentar

mener du hdmi ifra mac til prosjektor og jack/rca til bose?

mista litt oversikt på hva du mener :p er prosjektoren i andre enden av rommet i forhold til mac, eller bose? og mente du hdmi ifra bose eller mac.

 

mac og bose står i en ende, mens projektor i den andre. så blir langt å dra enda en HDMI over til den, så vil helst unngå det. Men det kan evt være backup om eg ik finn annen løsning.

Lenke til kommentar

Hva med å lese bruksanvisningen....? Regner med at det er en innstilling i systemet fordi det ser ut som det er lydinnganger til hver HDMI-inngang.

 

 

Den er lest flere ganger ;) Trodde også at de lydinngangene hørte til HDMI, men virker ikke slik. Ser ikke det på bildet, men det står "Bose Link" ved de inngangene. Mulig dette kan endres i innstillinger, men har ikke funnet dette enda :/

Lenke til kommentar

mac og bose står i en ende, mens projektor i den andre. så blir langt å dra enda en HDMI over til den, så vil helst unngå det. Men det kan evt være backup om eg ik finn annen løsning.

ok, nå skjønte jeg :)

du har ikke sett om du har noen sånn uneversal-audio inn (eller hva man nå kan kalle det) som på en måte går igjennom uansett, hvis du skjønner :p

 

eller hvis du ikke har flere enheter koblet til bose-anlegget så kan du jo bruke den ene hdmi-kabelen du har. Men du har vell noe dekoder eller bluerayspiller koblet til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...