Gå til innhold

Hårfjeringskrem, strips eller voks?


Anbefalte innlegg

Heihei

 

Jeg har et spørsmål angående hårfjerning (På menn).

Jeg har mye hår på rygg, brystkasse, lår, overarmer osv, og jeg vil fjerne det.

 

Det jeg lurer på er hva som er best av de tre metodene i emnet, og hvordan krem og slike strips man kjøper i butikken fungerer i forhold til voks på klinikker? (Brazilliansk eller hva det er fornoe?)

 

Jeg har hår som er opptil 3-4 cm (Kanskje mer).

Jeg vil jo selvfølgelig gjøre det jeg kan for å fjerne røttene på alle disse hårene slik at det ikke vokser tilbake veldig fort, og ikke vokser tilbake som stive skjeggstubber.

 

Så hvordan fungerer krem og strips? Fjerner det røttene på skikkelig vis?

Eller burde jeg heller dra på en hudklinikk hvor de bruker ordentlig flytende voks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de alternativene ville jeg definitivt gått for voksing i en skikkelig salong. Krem fjerner bare hårene "på overflaten", akkurat som om du skulle barbert dem vekk. Røttene blir altså igjen, og hårene vokser fort ut. Slike waxstrips som man kjøper i butikken har jeg dårlige erfaringer med. De tar som regel ikke alt, og voksen blir ofte sittende igjen på huden og er håpløs å få fjernet. Jeg ser også for meg at det blir fryktelig tungvint og kommer til å ta lang tid hvis du skal gjøre det selv.

 

I en salong kommer du til å få et mye bedre resultat på kortere tid, dessuten gjør det mindre vondt med varm voks. Selv om det koster mer er det absolutt verdt det. :)

 

Brasiliansk er forøvrig et uttrykk for å vokse alt intimhår på kvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av de alternativene ville jeg definitivt gått for voksing i en skikkelig salong. Krem fjerner bare hårene "på overflaten", akkurat som om du skulle barbert dem vekk. Røttene blir altså igjen, og hårene vokser fort ut. Slike waxstrips som man kjøper i butikken har jeg dårlige erfaringer med. De tar som regel ikke alt, og voksen blir ofte sittende igjen på huden og er håpløs å få fjernet. Jeg ser også for meg at det blir fryktelig tungvint og kommer til å ta lang tid hvis du skal gjøre det selv.

 

I en salong kommer du til å få et mye bedre resultat på kortere tid, dessuten gjør det mindre vondt med varm voks. Selv om det koster mer er det absolutt verdt det. :)

 

Brasiliansk er forøvrig et uttrykk for å vokse alt intimhår på kvinner.

 

Takk for godt svar! Da sikter jeg på nærmeste salong.

 

Hehe, ja da er det vel absolutt ikke brasiliansk jeg skal gi meg ut på.

Trodde rett og slett det var det voksing med varm voks het! :)

 

Nok en gang; Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...