Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PCen skrur seg på og deretter av


Anbefalte innlegg

Sliter med å få igang PCen min. Sendte inn hovedkort, cpu og ram da pcen sloknet forrige gang og det endte med at jeg kjøpte nytt hovedkort og cpu, og nå vil ikke PCen skru seg på mer enn i 5 sekunder toppen. Så skrur den seg av og starter opp igjen, og slik går det i en evig syklus.

 

Specs

HK - MSI B75MA-P45, Socket-1155

CPU - Intel® Core i5-3570 Processor

RAM - Corsair XMS3 DDR3 1333MHz

SKJERMKORT - Gainward GeForce GTX 580

 

Hva jeg har forsøkt:

Fulgt guiden til komplett - HER

Har testet med 2 forskjellige strømforsynger

Testet med RAM i alle slots

Startet både med og uten skjermkort, brukt det innebygde

 

Det som er veldig rart er at når jeg kun har 1 rambrikke i slot 1 så starter pcen og så kommer det 3 "mellomlange" pip, og etter å ha søkt litt så har jeg konkludert at det betyr at det er defekt ram (?), MEN, rambrikkene jeg bruker er de jeg fikk tilbake fra komplett etter at de kjørte full test på de, og da var det ikke noe galt. Og så langt jeg har skjønt så er disse rambrikkene kompatible med hovedkortet?

 

Aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, er ganske sikker på at jeg har prøvd det meste og nå har jeg vært uten pcen min siden tidlig desember (!!!) går snart på veggen :p

 

Hva er galt? -_- Takker for svar!

Endret av Spinnzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

husker jeg har sett det før, men husker søren meg ikke hva det var :hm:

 

Har du prøvd å bruke bare 2 av RAM-brikkene?

 

i 2 slots med samme farge

 

på RAM-en så står det "for Core i7" men jeg tviler på at det er så farlig :hmm:

 

Har prøvd å kjøre alle mulige mikser på rambrikkene, i slot 1 og 3, 2 og 4, 1,2,3,4 osv osv :p

 

Og ja, tror ikke det har noe å si på i7/i5 når hovedkortet støtter typen og mhz som er på brikkene, så ja, jeg aner ikke :S

Lenke til kommentar

Liten oppdatering:

 

Når jeg setter en rambrikke i slot 1 eller 3 (farget blått) så får jeg 3 lange beep, om jeg bruker 2 eller 4 så skrur pcen seg på og av med en gang uten noe lyd.

 

Kan dette indikere at det er selve slotsa på HK som er ødelagt eller er det rammen? (kan vel ikke være rammen da jeg har testet alle mine 5 brikker med samme resultat)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...