Gå til innhold

Ny Gaming - Pc til 13k


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg skal endelig kjøpe meg stasjonær pc, og ønsker å bygge den selv.

 

PCen skal brukes til gaming generelt og jeg ønsker ikke å overskride 13k. Jeg trenger alt av tastatur, mus og skjermer.

 

Jeg har to forskjellige build som jeg har sett på, men siden jeg kan generelt lite om dette så trenger jeg noen anbefalinger herfra.

 

 

 

AMD: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1173612&su=74772853-5481-4516-BD8A-07FE7F1C9889

 

Intel: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1177506&su=E7F91123-796B-4BF1-8B4B-36AD8CC1A7F6

 

 

Tusen takk for hjelp :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Komponentene du har valgt ser ut til å passe sammen, men jeg vil allikevel anbefale eller nevne noen andre komponenter.

 

Jeg er ikke veldig kjent med AMD, men jeg har en generell idé. Noe å kommentere på er at du har valgt to skjermkort. (Disse to kan ikke gjøre i SLI/CFX grunnet ulik chip.) Hvis du ender opp med å velge AMD får du mest "bang for the buck" som man sier på engelsk. Dette betyr i hovedsak at du får mest mulig ytelse for minst mulig pris.

 

RAM er veldig billig for tiden, så jeg ville anbefalt 1600 MHz-brikker framfor 1333.

Jeg ville også byttet ut SSD'en fra AMD linken med en Corsair eller OCZ SSD. (Hvorfor ikke ha med en SSD i intel-systemet også? :hmm:

 

Mekaniske tastatur blir bare mer og mer utbredt på markedet. Disse koster ikke veldig mye mer enn membrantastatur, og de er mye bedre å skrive/spille på. Gamere foretrekker røde og svarte brytere framfor de andre.

 

Hvis du ser for deg at kabelrot kan bli irriterende ( som meg selv :grin: ) kunne det vært en idé å investere i en semi-modulær strømforsyning. Dette gjør at du kan velge hvordan ledninger som går rundt i kabinettet. Fullt modulære strømforsyninger er mest vanlig ved høyere priser. (1000,- +)

 

Annet en dette ser systemet ditt bra ut. :)

Hvilket system du velger er selvfølgelig opp til deg.

Som alt annet innenfor teknologi er det smak og behag som spiller en rolle ved valg av produsenter.

 

-Creasy

Lenke til kommentar

fleire som: "WOOO0000HHH jente!! herregud nei, ikkje bli lurt av gutt-med-jentebilde-for-å-late-som-han-er-jente-for-å-få-bedre-hjelp trikset.." hehe neida:p

 

amd: eg meiner at amd i en gaming data, og i en data til 10K ikkje er å anbefale. rekner med du har lagt inn to skjermkort fordi du er usikker på kven av dei du skal velge?

kult kabinett og headset!

 

intel: tja... skal nett prøve å lage eit oppsett sjølv først:p for meiner du kan få litt bedre til samme pris.

 

kvifor komplett? av samme grunn som dei fleste andre; rein vane, og "alle andre gjør d? prøv dustinhome! veldig bra, ofte billigere, og fortjener et forsøk:)

Lenke til kommentar

Haha, jeg er jente :p

 

Tusen takk Creasy for hjelp, skal se på delene du foreslo, skjermkortene var en mixup skulle bare være et på AMD der egentlig :p

 

brystØL: Jeg brukte komplett til å sette det sammen med, men jeg har sett etterhvert at det er ganske overpriced :p Så da prøver jeg dustinhome :) Tusen takk om du lager et annet oppsett, jeg tviler på at det jeg har satt sammen er optimalt, har veldig lite peiling på builds av pc :p

Lenke til kommentar

ANTEC HCG-620M 620W PSU MODULAR 699,00

620w skal holde til dette. skal du bruke 895,- koster antec hcg 900W 899,-

 

ASUS DRW-24B5ST DVD±R/RW/RAM DL 149,00

slenge berre inn en dvd. kampanje! :p

 

BENQ GL2450HM 24" WIDE TFT LED BLACK 1 249,00

litt usikker på kor god benq skjermen er mot din samsung..... sikkert VELDIG mye likt

 

CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) 299,00

veldig like. eg liker corsair:p kampanje!

 

CORSAIR VENGEANCE M60 FPS GAMING MOUSE USB 469,00

dette er ikkje MMO mus, men d er gaming mus og kampanje! eg har den, fornøyd:)

 

INTEL 330 SERIES 2.5" 180GB SSD SATA/ 849,00

intel og samsung er best på ssd, men dustin hadde ikkje 830-.- kampanje! :)

 

INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY 1 649,00

K betyr åpen prossesor, som sammen med gd55 gir en god auto overklokk:)

 

LOGITECH G35 GAMING HEADSET 759,00

hadde ikkje rosa Steelseries, men d må du jo ha inntil kabinettet! tok eit anna gaming headset.

 

LOGITECH GAMING KEYBOARD G510 699,00

valgte bare samme tastatur eg, men mekanisk rød/svart tastatur er hardcore gaming

 

MICROSOFT WINDOWS 8 PRO NOR DVD UPG 399,00

bruk trikset med å oppgradere fra pirat windows;) enda billigere fra windows.no

 

MSI Z77A-GD55 Z77 S-1155 ATX 969,00

bra hovudkort med veldig god auto overklokking. med mindre du gror i bios... kampanje!

 

NZXT FULLTOWER PHANTOM ATX PINK 1 039,00

rosa kabinett;)

 

SAPPHIRE RADEON HD7970 GHZ EDITION VAPOR-X 3 069,00

"beste" og mest bang4buck kortet på markedet er 7970ghz! tok d billigste, men vaporX skal være bra.

 

SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB 7200RPM 519,00

 

Total pris fra dustinhome 12.816 i deler + 99 i frakt = 12.915,-

 

for noe dritt å eksportere handleliste fra dustin! hvertfall når d dei har ikkje ligg på hw/prisguide heller:/

EG ville nok kjøpt meg ein anna cpu kjøler med tida. er personlig fan av corsair H100i. du får følge litt med på tilbud osv.

meiner denne er bedre til gaming enn den intel du satt opp.

skjerm, tastatur, mus, headset, kabinett og sånn er jo personlig og opp til kvar enkelt da men...

Endret av bystØL
Lenke til kommentar

Handlelisten er satt sammen på dustinhome.no. Er igjen 600kr på budsjettet, som du kan legge i headset. Tastaturet kan også byttes ut hvis du har lyst, men det er et tastatur jeg bruker selv og anbefaler på det sterkeste.

 

NZXT Phantom kabinettet er egentlig av dårlig kvalitet og er upraktisk bygget. Designet er selvfølgelig veldig kult, men du får finne ut hva du synes er viktigst av design og praktiske løsninger + støydemping. I så fall bør du gå for R4.

post-211104-0-23669900-1357311115_thumb.png

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Alle delene ser ut som om de ikke trenger å byttes om du ikke trenger det, det eneste jeg ville kommentert er valget av prosessor og skjermkort. Prosessoren kan du lett få bedre for en ikke så mye dyrere penge, som overnevnte Tune_Up2 sa. 3570k er en veldig rimelig og bra prosessor. Og det med skjermkortet: Vifta på det kortet du har valgt har lett for å bli støyete, så jeg ville heller gått for et annet 7950/7970 eller et 670.(Selv om en 670 ville legge på en rundt 500,- mer på totalprisen).

 

Til slutt vil jeg nevne at G19 er et bra tastatur, men om du vil ha noe som er bedre til å game på ville jeg foreslått et mekanisk tastatur, med Cherry mx Red eller Brown, som begge er gode for gaming. (Selv har jeg et MX Black som også er veldig godt, men det er veldig mange som klager på den harde nedtrykningskraften som trengs for å trykke ned en tast.)

Disse er gode valg:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=768800

 

http://www.dustinhome.no/product/5010638840/tesoro-durandal-ultimate-g1nl-mechanical-gaming-keyboard-red-switch/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

 

:)

Lenke til kommentar

Tuuuusen takk :D Klikket de hjem med en gang haha ! :p

hehe! godt å høre;)

 

Ikke bare ser de bra ut (mange farger) men de er komfortable også ;) Men lyden er så som så :p:D

hugsa i gamle cs-storhetstida mi, da hadde mangen dette headsetet!:) sant d, men så lenge folk ikkje har prøv og hørt ka VIRKELIG god lyd er, klarer dei seg nok i massevis;)

Lenke til kommentar

hehe! godt å høre;)

 

 

hugsa i gamle cs-storhetstida mi, da hadde mangen dette headsetet! :) sant d, men så lenge folk ikkje har prøv og hørt ka VIRKELIG god lyd er, klarer dei seg nok i massevis;)

Ja, sant det, men etter Denon + Dali er det nesten no-way back :D Men hvis man kun skal se på lyd er Sennheiser valget på headsett ;) Men det kan vel ikke kalles headsett, det er mer Headphones, og så kjøper man clip on-mic Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...