Gå til innhold

[Løst]Ser denne maskinen grei ut?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har satt sammen en handleliste til en ny maskin, den skal brukes til gaming på 27" skjerm (2560x1440). Mest av SC2, men har også lyst å teste Assassins creed, Dota2, BF3, MWF osv.

 

(edit) Oppdatert etter anbefalinger i tråden. Dette er det jeg ender opp med:

 

Hodetelefoner og lydkort

jV5n2.png

Resten av maskinen

TqrfC.png

Totalt = 16852

Vil si det er grei value for pengene^^

Endret av macmanlady
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til gaming er det socket 1155 som gjelder. Du får ingen ytelsesøkning ved å gå for en i7.

 

Nå er ikke jeg verdens største fan av H-serien til Corsair mtp hvor dyre de er, men ville ikke gå for langt vekk fra originaloppsettet ditt. Vet av erfaring at det er stas å kjøpe komponenter som rett og slett er kule.

 

Har satt opp et forslag fra dustinhome, som er rimeligere og vil yte bedre.

post-24279-0-10284200-1357149579_thumb.png

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Takk for svaret fflex!

 

Har oppdater listen hos Komplett også, men stusser litt over:

-Med HK'et du har valgt ser det ut til at lydkortet ikke vil få plass, siden skjermkortet tar to slots?

-Passer rammen med HK?

 

Ellers har jeg lest meg fram til at det nye Soundblaster Z kortet skal være bedre enn Recon3D, så tror jeg holder meg til det om dustin også får det inn.

Lenke til kommentar

Hovedkortet har en PCIe 1x slot omtrent i bunnen av hovedkortet og på topp, om du klikker på forstørret bilde. Det er heller ikke nødvendig å bruke grafikkortet i den øverste PCIe 16x slotten, men det har du altså mulighet for på det hovedkortet.

 

Rammen passer til hovedkortet, ja. Du har valgt en litt treg ram i oppsettet fra komplett. Du bør se på disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010

 

Har ikke lest meg opp på lydkortfronten, men stemmer nok det du sier om du har lest litt :)

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Tror du vil bli fornøyd med støynivået både på H80 og Noctuaviftene. Anbefaler deg å google litt selv rundt temaet.

 

Om du kun er opptatt av støy så kan feks Cooler Master Hyper 412s være et godt alternativ. Regner med du vil bli fornøyd med feks denne også: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

 

Det følger med kjølepasta, men alltids greit å inkludere en Arctic Silver tube :)

 

Det er generelt billigst på dustinhome.no, og utvalget er knall.. just sayin.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Tror du vil bli fornøyd med støynivået både på H80 og Noctuaviftene. Anbefaler deg å google litt selv rundt temaet.

 

Det er generelt billigst på dustinhome.no, og utvalget er knall.. just sayin.

 

Tror H80i og Noctua nh-d14 stiller ganske likt i begge kategoriene ja, eneste problemet er at noctua er forholdsvis stor og vistnok kan komme i veien for minnebrikkene - ikke vet jeg.

 

Tror nok jeg blir å handle hos dustin ja, godt tips^^

Lenke til kommentar

Noctuakjøleren vil ikke krasje med minnebrikken så lenge du kjøper "low profile".

 

http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

 

Supert, tror selve maskinen er avgjort da. En liten ting til jeg har begynt å tenke på, litt bra lyd for at audio skal stå i stil til bildet. Per nå har jeg bare et Corsair PC2500 (2.1) anlegg, den billigste måten å få en upgrade på er vel å gå for et headset eller headphones. Noen som har peiling på dette?

 

Lurer litt på:

-Hva som er best av CMSS-3d og Dolby Headphones?

-Bør jeg gå for headsets med USB DAC (Dolby headphones)? Eks: Corsair Vengeance 1500

-Kan jeg bruke Sound Blaster Z med Sennheiser HD598 eller PC360 f.eks? (eller må jeg ha ekstern amp?)

Lenke til kommentar

Heller mot Beyerdynamics DT770 pro med 80 ohm impedans, ser ut til å komme med varme anbefalninger her på forumet. Lurer fortsatt litt på hvilket lydkort jeg bør gå for, Sound blaster Z, Xonar kort osv ser alle ut til å kunne drive DT770?

 

edit: Etter å ha lest litt reviews på overclockers forumet i tillegg til proff reviews er jeg overbevist, Sound Blaster Z sies å ha det beste fra Xonar og X-fi seriene - dvs. like bra til spill og musikk.

Endret av macmanlady
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...